Προπόνηση με βάρη πριν και μετά τα 40. Μύθοι και αλήθειες.

Προπόνηση με βάρη πριν και μετά τα 40. Μύθοι και αλήθειες.



Το μυϊκό μας σύστημα είναι ένα από τα 12 συστήματα του οργανισμού μας μαζί με το λεμφικό, το αναπνευστικό, το αναπαραγωγικό και άλλα. Είναι υπεύθυνο για κάθε κίνηση που κάνουμε.

Από το να απλώσουμε το χέρι μας και να σηκώσουμε ένα ποτήρι νερό για να πιούμε μέχρι να τρέξουμε για να σωθούμε από ένα κίνδυνο.

Ένα μυϊκό σύστημα σε "κακή κατάσταση" είναι η απαρχή μιας ζωής κακής ποιότητας στα γεράματα και πιθανόν κακής υγείας.

Το ανθρώπινο μυϊκό σύστημα και καλή υγεία. Μια πολύ μεγάλη αλήθεια που λίγοι από εμάς αντιλαμβανόμαστε.

Όσο πιο πολύ χρησιμοποιούμε το μυϊκό μας σύστημα, τόσο πιο πολύ το βελτιώνουμε. Όσο λιγότερο το χρησιμοποιούμε τόσο πιο πολύ το αχρηστεύουμε. Εάν ξαπλώσουμε σε ένα κρεβάτι για 6 μήνες σε πλήρη ακινησία, το πιο πιθανόν είναι να μη ξανασηκωθούμε ποτέ.

Θα έχετε καταστρέψει την υγεία σας. 

Πρέπει ωστόσο να διευκρινίσουμε κάποια πράγματα που για πολλούς είναι πέρα για πέρα μπερδεμένα και υπάρχουν πάρα πολλοί μύθοι σχετικά με το μυϊκό μας σύστημα.

Παρακάτω παραθέτουμε μερικές από τις παρανοήσεις, τους μύθους ή τις υπερβολές που σχετίζονται σχετικά με τη γυμναστική, τους μύες, τη διατροφή και ούτω καθεξής για μικρές ηλικίες όπως τα 20 και τα 40 αλλά και μεγαλύτερες όπως τα 50 και τα 70.

Οι μεγαλύτεροι μύθοι σχετικά με την προπόνηση με βάρη

Κανένας δεν γεννήθηκε γυμνασμένος. Το σώμα μας είναι φτιαγμένο για να μας εξυπηρετεί στην καθημερινότητά μας. Τις καθημερινές μας ανάγκες με βάση τα εξωτερικά ερεθίσματα από το περιβάλλον.

Εάν η καθημερινότητά μας είναι καθιστική χωρίς ιδιαίτερη κίνηση ο εγκέφαλός μας θα προσαρμόσει το μυϊκό μας σύστημα ώστε να εξυπηρετεί την καθημερινότητά μας και ΤΙΠΟΤΑ ΠΑΡΑΠΑΝΩ καθώς θα ήταν σπατάλη ενέργειας και πόρων.

Κανένας δεν γεννήθηκε αθλητής ή bodybuilder. Μπορεί να έχουμε από γεννησιμιού ένα σωματότυπο ή μια σωματοδομή (ψηλά πόδια, ανοιχτές πλάτες κλπ) που να ευνοούν κάποια σπορ και αθλήματα.

Εάν ωστόσο η καθημερινότητά μας είναι καθιστική ζωή και εργασία, λατρεύουμε τον καναπέ μας, το laptop και το smartphone μας ποτέ δε θα έχουμε ένα σώμα ή μια φυσική κατάσταση που θα ζηλέψει κάποιος.

Εάν αρχίσετε προπόνηση με βάρη αυτόματα θα μετατρέψετε το σώμα σας σε έναν απαίσιο bodybuilder. Κάποιος που κάνει συστηματικά βάρη με σύστημα και μέθοδο, σωστό ασκησιολόγιο και ανάλογη διατροφή μπορεί σε ετήσια βάση να αυξήσει τη μυϊκή του μάζα από 3 εώς 5 κίλα. Αυτό ισχύει τόσο για άντρες όσο και για γυναίκες.

Χωρίς να κάνετε υπερβολικά αυστηρή διατροφή, το πιο πιθανό είναι να χάσετε 3 εώς 7 κιλά λίπους (εφ’ όσον τα έχετε) πράγμα που σημαίνει ότι θα αλλάξετε 1 εώς 3 νούμερα στα ρούχα σας προς τα κάτω.

Με άλλα λόγια το πιο πιθανό είναι να "στεγνώσετε" παρά να "φουσκώσετε".

Σημειωτέον πως οι επαγγελματίες αθλητές του bodybuilding σε διαγωνισμούς όπως το MR OLYMPIA ζυγίζουν κατά μέσο όρο 110 κιλά με ύψος ~ 1,80.

Στους διαγωνισμούς fitness κατά μέσο όρο ένας νικητής ύψους 1,80 ζυγίζει 77 με 80 κιλά.

Μετά τα 40 δεν μπορεί να κάνει κάποιος προπόνηση με βάρη. Το σώμα μας έχει την εξαιρετική ιδιότητα να προσαρμόζεται στις συνθήκες που αντιμετωπίζει.

Η προπόνηση με βάρη είναι μια εντελώς νέα συνθήκη. Στην αρχή θα πιαστούμε και θα πονάμε.

Μετά την 3-4 προπόνηση το σώμα μας αρχίζει να κάνει προσαρμογές νευρομυϊκές. Στις 8-10 προπονήσεις έχει ήδη ξεκινήσει η μεταμόρφωση με αύξηση μυικής μάζας. Σε 3 μήνες θα έχετε μια εντελώς νέα φυσική κατάσταση και σε 12 μήνες ένα νέο σώμα.

Το ίδιο θα ισχύει αν ξεκινήσετε στα 50 σας αλλά και στα 60 σας. Είναι επιστημονικά τεκμηριωμένο και αποδεδειγμένα τα ευεργετικά οφέλη της άσκησης με βάρη για την υγεία και τη φυσική κατάσταση σε όλο το ηλικιακό φάσμα. Δεν υπάρχει δικαιολογία. 

Εάν έχετε περιττά κιλά και ξεκινήσετε βάρη, το λίπος θα σφίξει και θα γίνει μύες και θα γίνετε ένας άσχημος bodybuilder. Η παραπάνω άποψη έχει την ίδια βάση με το να πιστεύουμε πως θα μαγειρέψουμε τις πατάτες και θα γίνουν κρέας. Ουδέν σχόλιον …

Εάν θα σταματήσω τη γυμναστική οι μύες θα κρεμάσουν και θα γίνουν λίπος. Συνέχεια του προηγούμενου σχολίου: Εάν κρυώσει το μαγειρεμένο κρέας θα μετατραπεί σε πατάτες. Ουδέν σχόλιον…

Έχω πολλά περιττά κιλά για να χάσω. Πρώτα πρέπει να κάνω δίαιτα και μετά να ξεκινήσω βάρη, γιατί αν ξεκινήσω πρώτα βάρη θα σφίξω και θα πρηστώ. Οι μύες είναι ο "κινητήρας" του οργανισμού στον οποίο γίνονται οι καύσεις.

Το μυϊκό μας σύστημα δαπανά περίπου το 18% του βασικού μεταβολισμού όταν είναι σε απόλυτη ηρεμία.

Όταν το χρησιμοποιούμε οι καύσεις αυξάνονται. Όταν κάνουμε βάρη οι καύσεις εκτοξεύονται. Το περιττό λίπος "καίγεται" στους μύες. Έτσι για να βάλουμε τα πράγματα και τις διαδικασίες σε μια σειρά.

Τέρμα οι ανοησίες. Πάμε στα σοβαρά.

Μεγάλες αλήθειες σε σχέση με την προπόνηση με βάρη πριν και μετά τα 40

Τα υπέροχα γυμνασμένα κορμιά των κοριτσιών στο instagram είναι φτιαγμένα με βάρη. Τα βάρη μπορούν να μεταμορφώσουν ένα στεγνό κοριτσάκι χωρίς καμπύλες σε ένα υπέροχο θηλυκό σώμα που όλοι θα γυρίσουν να κοιτάξουν.

Οι υπέροχες αναλογίες και οι καμπύλες χτίζονται με βάρη. Όχι με διάδρομο, με ζώνες αδυνατίσματος ή τένις για αρχάριους. Θέλει κόπο, προσπάθεια, ένταση και ιδρώτα.

Βαθιά καθίσματα (squat), πιέσεις πάγκου, έλξεις, σανίδες είναι μερικά παραδείγματα ασκήσεων. Κάθε τι που δίνει σοβαρό ερέθισμα στο μυϊκό μας σύστημα είναι αυτό που ια το καλυτερεύσει.

Όσοι και όσες κάνουν βάρη έχουν αυξημένες ερωτικές επιδόσεις. Ένα από τα πράγματα που αλλάζει η προπόνηση με αντιστάσεις είναι το ορμονικό προφίλ.

Το βελτιώνει σε μεγάλο βαθμό. Τόσο στους άντρες όσο και στις γυναίκες. Το σώμα μας κατακλύζεται από ορμόνες  ευεξίας και ευφορίας.

Ως αποτέλεσμα η ερωτική διάθεση είναι στα ύψη. Το ίδιο και η αντοχή και οι επιδόσεις.

Η προπόνηση με βάρη προλαμβάνει από το Αλτσχάιμερ και τη γεροντική άνοια στην 3η ηλικία. Η προπόνηση με ελεύθερα βάρη (όχι μηχανήματα), η προπόνηση με το βάρος του σώματος, το pilates και η λειτουργική προπόνηση (functional training) δεν επιδρούν μόνο στο μυϊκό ιστό.

Είναι νευρομυϊκές προπονήσεις με έντονα ερεθίσματα και διέγερση στο κεντρικό νευρικό σύστημα. Ως αποτέλεσμα δε γυμνάζουμε μόνο τους μύες μας.

Η προπόνηση με βάρη μας βοηθάει να κρατάμε σε φόρμα το μυαλό μας και το κεντρικό νευρικό μας σύστημα.

Έχουμε αυξημένη νευρομυϊκή συναρμογή (είναι δεμένο και λειτουργικό το σώμα μας) και έχουμε καλή κιναίσθηση, αντανακλαστικά και συντονισμό. 

Η προπόνηση με βάρη αυξάνει την οστική πυκνότητα στην 3η ηλικία και υπάρχει μικρότερο κίνδυνος κατάγματος.

Όσο πιο πολύ δυναμώνουν οι μύες και οι τένοντες, ο εγκέφαλος δίνει εντολές για την ενίσχυση και ενδυνάμωση των οστών και των συνδέσμων.

Μελέτες έδειξαν πως άτομα 3ης ηλικίας που ξεκίνησαν προπόνηση με αντιστάσεις είχε σε πολλές περιπτώσεις ως αποτέλεσμα μείωση της οστεοπόρωσης ή τις οστεοπενίας, ενώ σε κάποιες περιπτώσεις παρατηρήθηκε αύξηση οστικής πυκνότητας.  

Μπορείτε να χτίσετε το 6 pack μετά τα 50 με βάρη. Υπάρχουν πάρα πολλά παραδείγματα ανδρών και γυναικών μετά τα 50 που έχουν καταπληκτική φυσική κατάσταση με χαμηλό ποσοστό λίπους και φυσικά οι γραμμωμένοι κοιλιακοί και το 6 pack να διαγράφεται κανονικά.

"Γυμναστική, διατροφή, ισορροπημένο lifestyle και σε βάθος χρόνου το αποτέλεσμα είναι σίγουρο."

Θέλετε να ξεμπλοκάρετε το μεταβολισμό σας; Κάντε 1 προπόνηση με αντιστάσεις. Σηκώστε βάρη, ή κάντε ασκήσεις με το βάρος του σώματος.

Μία και μόνο προπόνηση με βάρη είναι ικανή να διεγείρει και να ξεμπλοκάρει το μεταβολισμό σας.

Όταν ξεκινάμε γυμναστήριο η γυμναστική αλλάζει το σώμα μας από προπόνηση με προπόνηση. Η αλλαγή είναι απλά εκπληκτική. Τόσο ως αίσθηση όσο και στον καθρέφτη.

Αυτό το «σοκ» στο μυϊκό σας σύστημα θα δημιουργήσει αυξημένες ανάγκες σε αιμάτωση όλων των μυών, απορρόφηση και μεταφορά θρεπτικών συστατικών για την ανάπλαση και αναδόμηση των μυϊκών ομάδων που δουλεύτηκαν.

Για τα επόμενα 2-3 24ωρα ο μεταβολισμός σας θα είναι αυξημένος. Οι ορμόνες της ευεξίας και τις ευφορίας θα είναι σε υψηλά επίπεδα, η διάθεση ανεβασμένη, όσο και η ψυχολογία σας. Δοκιμάστε το.

Θέλετε να χάσετε γρήγορα τα κιλά των διακοπών; Κάντε 3 προπονήσεις με βάρη σε 1 εβδομάδα. Μπορεί να πιαστείτε. Οι καύσεις όμως που θα κάνουν οι 3 αυτές προπονήσεις εάν συνδυαστούν με διατροφή χαμηλών υδατανθράκων χωρίς σταγόνα αλκοόλ (εκείνη την εβδομάδα).

Xωρίς ατασθαλίες (πάσης φύσεως γλυκά και junk food) θα σας βοηθήσουν 1ον να ξεφορτωθείτε τις κατακρατήσεις υγρών (1 εώς 2 κιλά) και 2ον να χάσετε ένα, ή και παραπάνω κιλό καθαρού λίπους, ειδικά από την περιοχή της κοιλιάς (μεσαία ζώνη).

Εάν θέλετε να χάσετε παραπάνω βάρος σας προτείνουμε ανεπιφύλαχτα να κάνετε άλλες 3 προπονήσεις την επόμενη εβδομάδα. Όλες οι επιστημονικές μελέτες έδειξαν πως ορατά αποτελέσματα στο καθρέφτη (μυϊκά) έχουμε στις 8 με 12 προπονήσεις με βάρη.

Εάν έχετε προσέξει και τη διατροφή σας, θα έχουν φύγει οι κατακρατήσεις υγρών ενώ θα έχετε χάσει και αρκετό περιττό λίπος.

"Είναι 1 πρώτο βήμα για το νέο σας εαυτό. Το σώμα που πάντα ονειρευόσασταν"

Οι γυναίκες μετά τα 40 που κάνουν βάρη έχουν ελάχιστες πιθανότητες για να εμφανίσουν οστεοπόρωση. Γυμνασμένο μυϊκό σύστημα σημαίνει δυνατά κόκαλα. Όσο ασκήστε με βάρη, κάνετε καλή διατροφή και δεν σας λείπει βιταμίνη D, δεν πρόκειται να χάσετε ούτε 1 γραμμάριο ασβεστίου από τα κόκαλά σας. Η οστεοπόρωση θα είναι άγνωστη λέξη για εσάς.

Οι γυναίκες που κάνουν βάρη στις ηλικίες 20 εώς 40 είναι πιο γόνιμες. Τα βάρη και η προπόνηση με αντιστάσεις επηρεάζει άμεσα προς το καλύτερο το ορμονικό προφίλ σε γυναίκες άνω των 40.

Σε συνδυασμό με ισορροπημένη διατροφή η γυμναστική αυξάνει κατακόρυφα τη γονιμότητα και τις πιθανότητες σύλληψης.

Οι άντρες που κάνουν βάρη έχουν ελάχιστες πιθανότητες να εμφανίσουν αντρική υπογονιμότητα. Ακριβώς το ίδιο ισχύει και για τους άντρες.  Τα βάρη και η προπόνηση με αντιστάσεις επηρεάζει άμεσα προς το καλύτερο το ορμονικό σας προφίλ και τα επίπεδα τεστοστερόνης.

Σε συνδυασμό με ισορροπημένη διατροφή η γυμναστική αυξάνει κατακόρυφα τη γονιμότητα και στους άντρες. Καλό θα ήταν ωστόσο να αποφεύγονται όλες οι συνήθειες που καταστρέφουν την τεστοστερόνη.

Στελέχη επιχειρήσεων και επιχειρηματίες που σηκώνουν βάρη διαπραγματεύονται καλύτερα και πιο αποτελεσματικά. Μαχητική διάθεση, μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση, περισσότερη εμπιστοσύνη στον εαυτό σας και τις δυνάμεις σας.

Η προπόνηση με βάρη δε χτίζει απλά καλύτερο σώμα. Χτίζει ισχυρό χαρακτήρα και δυνατή προσωπικότητα.

Σε συνδυασμό με τις ενδορφίνες και το άριστα λειτουργικό ορμονικό προφίλ, μη φοβηθείτε να διαπραγματευτείτε σκληρά στη δουλειά σας.

"Με τον ίδιο τρόπο που θα βγάλετε εις πέρας μια δύσκολη προπόνηση, θα βγάλετε και εις πέρας μια δύσκολη διαπραγμάτευση με επιτυχία"

Κατά τη διάρκεια μιας προπόνησης με βάρη μπορείτε να κάψετε από 200 εώς 600 θερμίδες. Ωστόσο μπορείτε να κάψετε από 1000 εώς 2000 θερμίδες τα επόμενα 2 24ώρα. Οι καύσεις που κάνει το σώμα μας όταν σηκώνουμε βάρη δε μπορεί να συγκριθούν με καμία άλλη μορφή προπόνησης. Τελεία και παύλα.

Σημείωση: Εάν έχετε να χάσετε αρκετά περιττά κιλά (πάνω από 10) η προπόνηση με βάρη είναι μονόδρομος, ειδικά εάν θέλετε να έχετε γρήγορα αποτελέσματα.

Από μόνη της η διατροφή δεν αρκεί. Είτε θα βαρεθείτε, είτε θα φτάσετε σύντομα σε πλατώ και θα κολλήσετε.

Εξ αρχής η γυμναστική θα εκτοξεύσει το μεταβολισμό και τις καύσεις σας στο φούλ καθώς και τα αποτελέσματά στον καθρέφτη.

Bonus: Όταν θα φύγουν τα περιττά κιλά στον καθρέφτη σας θα βλέπετε ένα καλογυμνασμένο σώμα που ούτε εσείς οι ίδιοι δε θα πιστεύετε. Η ομάδα της ελληνική εταιρίας συμπληρωμάτων διατροφής HEALTHIA σας προτείνει ανεπιφύλακτα να το δοκιμάσετε.

"Κανένας δεν έχει δικαίωμα να παραμελήσει
τη φυσική του αγωγή διότι είναι καθήκον του
να βρίσκεται σε ΆΡΙΣΤΗ φυσική κατάσταση.
Είναι ντροπή για έναν άνθρωπο να γεράσει
χωρίς ποτέ να δει την ομορφιά και τη δύναμη
του σώματός του"

ΣΩΚΡΑΤΗΣ



Posted on 2018-09-23 by Healthia team HEALTHY LIFESTYLE, FITNESS 6823

Blog categories

Blog search

Κωδικός QR

Είδατε πρόσφατα

Χωρίς προϊόντα