Τί ώρα και πως να παίρνω τη βιταμίνη D για καλύτερα αποτελέσματα;

Τί ώρα και πως να παίρνω τη βιταμίνη D για καλύτερα αποτελέσματα;


Η βιταμίνη D παίζει εξαιρετικά σημαντικό ρόλο στην υγεία του ανθρώπου και στην εύρυθμη λειτουργία του ανοσοποιητικού συστήματος.

Δυστυχώς τη συναντούμε σε πολύ λίγα τρόφιμα που τα τρώμε σπάνια. Ένα πολύ μεγάλο ποσοστό του γενικού πληθυσμού στην ηλιόλουστη Ελλάδα παρουσιάζει έλλειψη βιταμίνης D.

Δεν είναι λοιπόν τυχαίο που είναι από τα πιο συχνά συμπληρώματα που συναντάμε σε ένα φαρμακείο.

Η απορρόφηση και η αποτελεσματικότητα όμως ενός συμπληρώματος βιταμίνης D επηρεάζεται από μια σειρά παραμέτρων, πράγμα που δε γνωρίζει αρκετός κόσμος.

Πάμε να ρίξουμε μια ματιά στους τρόπους αύξησης της απορρόφησης και της αποτελεσματικότητας αυτής της πολύτιμης βιταμίνης.

Για ποιο λόγο πρέπει να λάβει κάποιος βιταμίνη D σε συμπλήρωμα;

Η βιταμίνη D διαφέρει από όλες τις άλλες βιταμίνες γιατί στην πραγματικότητα είναι ορμόνη η οποία κανονικά συντίθεται στο δέρμα μας όταν εκτιθέμεθα στις ακτίνες του ήλιο χωρίς αντηλιακό!

Η βιταμίνη D είναι απολύτως απαραίτητη για καλή υγεία καθώς παίζει σημαντικό ρόλο στη λειτουργία του ανοσοποιητικού συστήματος, στην υγεία των δοντιών, στην πρόληψη του καρκίνου και πολλά άλλα.

Ωστόσο συναντάμε τη βιταμίνη D σε ελάχιστα τρόφιμα και λίγες είναι οι πλούσιες πηγές. Καθώς η καθημερινότητά μας είναι κυρίως μέσα στο σπίτι, δεν μας βλέπει ο ήλιος και κατ’ επέκταση συχνά παρουσιάζεται έλλειψη.

Η λήψη βιταμίνης D σε συμπλήρωμα είναι μια πολύ καλή λύση για την κάλυψη των ημερήσιων αναγκών αλλά και την γρήγορη αποκατάσταση σε περίπτωση σοβαρής έλλειψης.

Η βιταμίνη D απορροφάται καλύτερα με τα γεύματα και όχι με άδειο στομάχι

Η βιταμίνη D είναι λιποδιαλυτή, πράγμα που σημαίνει πως δεν διαλύεται στο νερό όπως η βιταμίνη C και το σύμπλεγμα των βιταμινών Β. Η βιταμίνη D απορροφάτε καλύτερα στην κυκλοφορία όταν την καταναλώνουμε με τροφές που περιέχουν λιπαρά.

Προτείνουμε λοιπόν για καλύτερη απορρόφηση του συμπληρώματός σας να το λαμβάνεται με ένα μεγάλο και πλούσιο γεύμα.

Σύμφωνα με μια μελέτη σε 17 άτομα, η λήψη βιταμίνης D καθημερινά με το κυρίως γεύμα είχε ως αποτέλεσμα 50% μεγαλύτερη αύξηση των επιπέδων στο αίμα μετά το πέρασμα 2-3 μηνών (1).

Σε μια άλλη μελέτη, 50 ενήλικες που κατανάλωναν βιταμίνη D μαζί με κάποιο λιπαρό γεύμα είδαν αύξηση των επιπέδων στο αίμα της τάξεως του 32% μετά από 12 ώρες σε σχέση με το γκρουπ που κατανάλωναν την βιταμίνη D με άπαχο γεύμα (2).

Ξηροί καρποί, αβοκάντο, τυριά και τα αυγά είναι καλές επιλογές λιπαρών τροφών που μπορείτε να φάτε παράλληλα με τη λήψη της D.

ΠΡΟΣΟΧΗ: Καλό θα ήταν να προτιμήσετε ένα σκεύασμα βιταμίνης D σε μαλακή κάψουλα (softgel) με έλαιο για καλύτερη απορρόφηση.

Δεν είναι τυχαίο που αρκετοί λαμβάνουν συμπλήρωμα βιταμίνης D για 30 μέρες και στις εξετάσεις φαίνεται πως δεν ανεβαίνουν τα επίπεδα D στο αίμα.

Ένα τέτοιο αξιόπιστο σκεύασμα υψηλής ισχύος σε μαλακή κάψουλα με έλαιο για καλύτερη απορρόφηση είναι η D3 5000iu της εταιρίας φυσικών συμπληρωμάτων διατροφής Healthia.

Λήψη της βιταμίνης D το πρωί για μέγιστη απόδοση;

Πολλοί επιλέγουν να λαμβάνουν τα συμπληρώματά τους μόλις ξυπνήσουν το πρωί. Είναι μια καλή επιλογή, καθώς γίνεται καθημερινή συνήθεια και βολεύει, ειδικά άμα λαμβάνετε παραπάνω από 1 σκεύασμα.

Πάντοτε όμως μαζί με ένα πλούσιο και υγιεινό πρωινό, ειδικά όσον αφορά την D. Μια καλή λύση είναι να αφήνετε τα σκευάσματα που λαμβάνετε αποβραδίς επάνω στο τραπέζι της κουζίνας.

Η λήψη βιταμίνης D τη νύχτα ενδέχεται να επηρεάσει την ποιότητα του ύπνου

Υπάρχει σχετική έρευνα που συνδέει την λήψη βιταμίνης D το βράδυ με την ποιότητα ύπνου. Κάποιες μελέτες συνδέουν τα χαμηλά επίπεδα βιταμίνης D στο αίμα με αυξημένο ρίσκο διαταραχών ύπνου, κακή ποιότητα ύπνου και μειωμένη διάρκεια (3, 4, 5).

Στον αντίποδα μια μικρή μελέτη υποστηρίζει πως υψηλά επίπεδα βιταμίνης D στο αίμα συνδέονται με μειωμένα επίπεδα μελατονίνης, μια ορμόνη που είναι υπεύθυνη για τη ρύθμιση του ύπνου σε άτομα με πολλαπλή σκλήρυνση (6).

Κάποιες ανεπίσημες πηγές ισχυρίζονται πως η λήψη βιταμίνης D τη νύχτα ενδέχεται να επηρεάσει αρνητικά την ποιότητα ύπνου καθώς επηρεάζει τα επίπεδα της μελατονίνης. Ωστόσο μετρήσιμα αποτελέσματα δεν υπάρχουν.

Μέχρι τα ανακοινωθούν τα αποτελέσματα των σχετικών ερευνών καλή λύση θα ήταν να δοκιμάσετε τι σας βολεύει καλύτερα.  

Τι ώρα και πως πρέπει να παίρνω τη βιταμίνη D για μέγιστο αποτέλεσμα;

Η λήψη συμπληρώματος βιταμίνης D μαζί με κάποιο από τα γεύματά σας πιθανότατα θα έχει καλύτερα αποτελέσματα από ότι αν τη λαμβάνετε με άδειο στομάχι.

Ωστόσο δεν υπάρχουν ακόμη αποτελέσματα ερευνών σχετικά με την ώρα λήψης και την καλύτερη αποτελεσματικότητα.

Πιο σημαντικό από όλα όμως για την αποτελεσματικότητα της βιταμίνης D είναι η καθημερινή λήψη για ικανό χρονικό διάστημα ώστε να τα επίπεδα στο αίμα να ανέβουν στα επιθυμητά επίπεδα.

Εάν έχετε κάνει εξετάσεις αίματος και αποδεδειγμένα έχετε έλλειψη βιταμίνης D σας προτείνουμε να γνωρίσετε το συμπλήρωμα διατροφής D3 5000iu της Ελληνικής εταιρίας συμπληρωμάτων διατροφής Healthia.

Το συγκεκριμένο σκεύασμα είναι από τα πιο ισχυρά που κυκλοφορούν στο εμπόριο και θα σας εξασφαλίσει ούτως ή άλλως γρήγορη αποκατάσταση των επιπέδων στο αίμα, ακόμη και αν ξεχάσετε μια μέρα να τη λάβετε. Δείτε την με ένα κλικ ΕΔΩ.


Πηγές:

(1) www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/20200983
(2) www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/25441954
(3) www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5331570/
(4) www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/28652922
(5) www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4507736/
(6) www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/23665342


Posted on 2018-10-30 NUTRI FACTS, HEALTH SECRETS 53217

Blog categories

Blog search

Κωδικός QR

Είδατε πρόσφατα

Χωρίς προϊόντα