Πρωτεΐνη αρακά. Οφέλη ιδιότητες και δοσολογία

Πρωτεΐνη αρακά. Οφέλη ιδιότητες και δοσολογία


Η πρωτεΐνη αρακά είναι ένα σχετικά καινούργιο συμπλήρωμα διατροφής σε σκόνη που κυκλοφορεί ολοένα και περισσότερο στην Ευρωπαϊκή αγορά. Παρασκευάζεται από … αρακά. Συνήθως κίτρινο (φάβα) ή πράσινο (sugar snaps). Χρησιμοποιείται κατά κανόνα για αύξηση της ημερήσιας πρόσληψης πρωτεΐνης μέσα σε smoothies, ροφήματα και χυμούς ή ακόμη και σε φαγητά (σαλάτες, σούπες).

Το μεγάλο πλεονέκτημα είναι ότι είναι κατάλληλη για όλους και όλες τις ηλικίες, vegan & vegetarian, άτομα με αλλεργίες και τροφικές δυσανεξίες, υπερήλικες με προβλήματα σακχάρου ή καρδιαγγειακά προβλήματα, καθώς δεν περιέχει καθόλου χοληστερίνη.

Η πρωτεΐνη αρακά είναι υψηλής ποιότητας και παράλληλα εξαιρετική πηγή σιδήρου. Συμβάλλει στην αύξηση μυϊκής μάζας και αποκατάσταση μετά από σκληρές προπονήσεις, στην απώλεια βάρους και στην καλή υγεία της καρδιάς.

Διατροφική αξία, ιδιότητες και οφέλη της πρωτεΐνης αρακά

Η πρωτεΐνη αρακά παρασκευάζεται με την απομόνωση της πρωτεΐνης από κίτρινα ή και ανοιχτόχρωμα πράσινα μπιζέλια, αποκτώντας έτσι ένα απαλό μπεζ - πράσινο χρώμα.
Η διατροφική αξία ποικίλει από εταιρία σε εταιρία. Ωστόσο σε μια τυπική πρωτεΐνη αρακά η διατροφική αξία είναι ως εξής (20 γραμμάρια):

  • Θερμίδες: 80
  • Πρωτεΐνη: 15 γραμμάρια
  • Υδατάνθρακες: 1 γραμμάρια
  • Φυτικές ίνες: 1 γραμμάρια
  • Λίπη: 1.5 γραμμάρια
  • Νάτριο: 230 mg
  • Σίδηρος: 5 mg

Πρέπει να σημειώσουμε πως ο αρακάς από τη φύση του περιέχει:

  • Βιταμίνες όπως: βιταμίνη Α, ριβοφλαβίνη, νιασίνη, φολικό οξύ, θειαμίνη, παντοθενικό οξύ, πυριδοξίνη, Β6, βιταμίνη C και βιταμίνη Κ
  • Μέταλλα και ιχνοστοιχεία όπως: σίδηρο, ασβέστιο, ψευδάργυρο, μαγνήσιο, φώσφορο, χαλκό, μαγγάνιο.
  • Φυτικές ίνες: διαλυτές και αδιάλυτες (άπεπτες)
  • Φυτοχημικά όπως λουτεΐνη, φυτοστερόλες και αντιοξειδωτικά

ενώ δεν περιέχει καθόλου χοληστερίνη.   

Πηγή υψηλής ποιότητας πρωτεΐνης

Η πρωτεΐνη αρακά περιέχει όλα τα 9 απαραίτητα αμινοξέα που το σώμα μας δε μπορεί να συνθέσει από μόνο του και πρέπει να τα λαμβάνει από τα τρόφιμα. Περιέχει ωστόσο μικρή ποσότητα μεθειονίνης για όσους ενδιαφέρονται στο συγκεκριμένο αμινοξύ. Εάν τρώτε ωστόσο αυγά, ψάρι, πουλερικά, βοδινό ή καστανό ρύζι δεν έχετε κανένα λόγο ανησυχίας.

Είναι εξαιρετική πηγή από τα βασικά αμινοξέα BCAA, ειδικά αργινίνη που συμβάλλει στην καλύτερη αιματική ροή και εύρυθμη λειτουργία της καρδιάς, καθώς και λευκίνη, ισολευκίνη και βαλίνη που συμβάλλουν στην μυϊκή αναδόμηση και  ανάπτυξη για όσους είναι σε πρόγραμμα υπερτροφίας.

Η πρωτεΐνη αρακά είναι ιδιαίτερα ευκολόπεπτη και έχει υψηλό δείκτη απορροφητικότητας ξεπερνώντας τα ρεβίθια και πλησιάζοντας την πρωτεΐνη ορού γάλακτος.

Η πρωτεΐνη αρακά είναι ιδιαίτερα πλούσια σε σίδηρο.

Τα περισσότερα σκευάσματα στο εμπόριο περιέχουν 5–7.5 mg σιδήρου ανά δόση το οποίο είναι περίπου το 28–42% της συνιστώμενης ημερήσιας δόσης (RDI) για γυναίκες πριν την εμμηνόπαυση και 62–94% της ΣΗΔ για άνδρες και γυναίκες άνω των 50. Πρέπει ωστόσο να σημειώσουμε πως ο σίδηρος φυτικής προέλευσης έχει χαμηλότερη απορρόφηση σε σχέση με το σίδηρο ζωϊκής προέλευση. Εάν παράλληλα τον λάβετε με βιταμίνη C ή τρόφιμα πλούσια σε βιταμίνη C μπορείτε να αυξήσετε την απορρόφησή σου εώς και 67%.

Ένα τεράστιο ποσοστό του γενικού πληθυσμού έχει περιττά κιλά και προβλήματα με το έντερο και θα πρέπει να αποφεύγει προϊόντα ζωϊκής προέλευσης. Επιπλέον υπολογίζεται πως το 10% των γυναικών που κατοικούν σε μεγάλες πόλεις έχουν έλλειψη σιδήρου. Η πρωτεΐνη αρακά είναι μια εξαιρετική λύση για την κάλυψη των αναγκών τόσο σε φυτική πρωτεΐνη αλλά και σίδηρο.

Μπορεί να χρησιμοποιηθεί παράλληλα με όλες τις διατροφές, δίαιτες και προγράμματα γυμναστικής

Από τη φύση της η πρωτεΐνη αρακά είναι vegan, χωρίς γλουτένη και γαλακτοκομικά, σπόρους και καρπούς, αυγό ή θαλασσινά, σιτάρι και σόγια, που αποτελούν τα βασικά αλλεργιογόνα τρόφιμα.
Έτσι μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε οποιαδήποτε δίαιτα. Απώλεια βάρους, μείωση κυτταρίτιδας & κατακρατήσεων, αύξηση καθαρής μυϊκής μάζας.

Η υφή της είναι τέτοια που διαλύεται ιδιαίτερα εύκολα σε νερό χωρίς να σβολιάζει. Μπορείτε να την ανακατέψετε ακόμη και με ένα πιρούνι. Άτομα με αλλεργίες ωστόσο καλό θα ήταν να πάρουν πρώτα τη σύμφωνη γνώμη του γιατρού τους πριν τη χρησιμοποιήσουν.

Πρωτεΐνη για αύξηση καθαρής μυϊκής μάζας. Είναι ο αρακάς ιδανικός;

Μελέτες έδειξαν πως η πρωτεΐνη αρακά μπορεί να σας βοηθήσει να χτίσετε μυϊκή μάζα όταν κάνετε προπόνηση με βάρη.

Σε μια μελέτη 12 εβδομάδων, άτομα που σήκωναν βάρη και κατανάλωναν 50 γραμμάρια πρωτεΐνης αρακά σε καθημερινή βάση είχαν την ίδια αύξηση μυϊκής μάζας με άτομα που λάμβαναν πρωτεΐνη ορού γάλακτος.

Πράγμα που σημαίνει πως η πρωτεΐνη αρακά είναι το ίδιο αποτελεσματική για όσους είναι σε πρόγραμμα αύξησης μυϊκού όγκου και θέλουν κάτι εναλλακτικό από σκευάσματα με βάση το γάλα.
Ωστόσο η έξτρα πρωτεΐνη στη διατροφή σας χωρίς να κάνετε προπόνηση δε θα έχει κάποιο αποτέλεσμα στο μυϊκό σας σύστημα. Πρέπει να συνοδεύεται με προπόνηση αντιστάσεων σε συστηματική βάση.

Η πρωτεΐνη αρακά σε σκόνη χορταίνει και κόβει τις λιγούρες

Έρευνα έδειξε πως η κατανάλωση πρωτεΐνης προκαλεί την αίσθηση του κορεσμού σε μεγαλύτερο βαθμό από ότι οι υδατάνθρακες και τα λιπαρά. Πράγμα που σημαίνει πως τα γεύματα που περιέχουν μεγάλη ποσότητα πρωτεΐνης θα σας βοηθήσουν να καταναλώσετε λιγότερες θερμίδες στο σύνολο πράγμα που θα οδηγήσει σε απώλεια βάρους μακροπρόθεσμα.
Μια μελέτη βρήκε πως η λήψη 20 γραμμαρίων πρωτεΐνης αρακά 30 λεπτά πριν από κατανάλωση

πίτσας είχε ως αποτέλεσμα μείωση στο σύνολο των θερμιδών που καταναλώθηκαν κατά 12% περίπου.

Άλλες μελέτες έδειξαν πως η πρωτεΐνη αρακά δημιουργεί αίσθημα κορεσμού και χόρτασης εξίσου με άλλες σκόνες πρωτεΐνης όπως ορού γάλακτος και κασεΐνη whey. Η πρωτεΐνη αρακά είναι μια πολύ καλή επιλογή για όλους όσους θέλουν να αυξήσουν την πρόσληψη πρωτεΐνης καθημερινά, να μειώσουν τις λιγούρες και να έχουν το αίσθημα του κορεσμού μετά τα γεύματά τους.

Η πρωτεΐνη αρακά συμβάλλει στην καλή υγεία της καρδιάς

Μελέτες σε ζώα έδειξαν πως η λήψη πρωτεΐνης αρακά σε σκόνη είχε ως αποτέλεσμα τη μείωση του ρίσκου εμφάνισης καρδιακών νοσημάτων όπως αρτηριακή πίεση και αυξημένη χοληστερόλη. Η πρωτεΐνη αρακά μείωσε σημαντικά την αρτηριακή πίεση σε ποντίκια μέσα σε διάστημα 3 εβδομάδων. Μια παρόμοια μελέτη σε ανθρώπους και για διάστημα 3 εβδομάδων βρήκε πως η κατανάλωση 3 γραμμαρίων πρωτεΐνης αρακά την ημέρα συνέβαλε στη μείωση της συστολικής πίεσης (την υψηλή μέτρηση) κατά 6 μονάδες.

Οι μελέτες που έχουν πραγματοποιηθεί σε ζώα έδειξαν πως η πρωτεΐνη αρακά σε σκόνη μπορεί να μειώσει τα επίπεδα χοληστερίνης. Πράγμα που αποδίδεται στη μεγαλύτερη απορρόφηση της από τα κύτταρα και τη μειωμένη κατ’ επέκταση μετατροπή της σε λιπίδια. Τα αποτελέσματα είναι μεν ενθαρρυντικά, ωστόσο περαιτέρω έρευνα χρειάζεται επάνω σε ανθρώπους για το κατά πόσο μπορεί η πρωτεΐνη αρακά να συμβάλλει αποτελεσματικά στη μείωση της χοληστερίνης. 

Πρωτεΐνη αρακά. Δοσολογία, χρήση και παρενέργειες

Η πρωτεΐνη αρακά σε σκόνη είναι ιδανικό σκεύασμα για όσους θέλουν αυξήσουν την καθαρή μυϊκή τους μάζα και να μειώσουν τα ποσοστά σωματικού λίπους, όπως οι αθλητές / αθλήτριες, bodybuilders, fitness models και γενικά άτομα που ασκούνται.

Έρευνα έδειξα πως η ιδανική δοσολογία είναι τα 1,6 γραμμάρια πρωτεΐνη (στο σύνολο) ανά κιλό σωματικού βάρους όταν είμαστε σε πρόγραμμα αύξησης μυϊκής μάζας.

Μεγαλύτερες ποσότητες (5 γραμμάρια ανά κιλό σωματικού βάρους) ωστόσο πρέπει να αποφεύγονται καθώς επιβαρύνουν κατά πολύ το συκώτι και τα νεφρά και μπορεί να προκαλέσει σοβαρές παρενέργειες σε βάθος χρόνου, ακόμη και θάνατο!

Για καλύτερα αποτελέσματα συνίσταται η κατανάλωση πρωτεΐνης αρακά εντός 2 ωρών από το τέλος κάθε προπόνησης.

Super Veggie Protein. Πρωτεΐνη αρακά μαζί με 9 βότανα και υπερτροφές

Η Super Veggie Protein της Healthia είναι η καλύτερη πρωτεΐνη αρακά που κυκλοφορεί σήμερα στην αγορά. Η συγκεκριμένη πρωτεΐνη έχει ενισχυθεί με αντιοξειδωτικά, φυτοχημικές ενώσεις, βιταμίνες μέταλλα και ιχνοστοιχεία από 9 βότανα και superfoods, δίνοντας έτσι ένα εξαιρετικό προφίλ αμινοξέων και υψηλής διατροφικής αξίας στοιχεία.

Η Super Veggie Protein περιέχει τα εξής ωφέλιμα βότανα και υπερτροφές:

  • Αλφάλφα
  • χλωρέλλα
  • κανέλα
  • πράσινο τσάι
  • σπανάκι,
  • σπιρουλίνα acai berry
  • dandelion (ταραξάκο)
  • baobab

Δεν έχετε παρά να την ανακαλύψετε με ένα κλικ ΕΔΩ

Πηγές:

www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3905294/

www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/25375360

www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/25628520

www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/9748094

www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/16002798

www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/22916818

www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/22196620

www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/27037677

www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/21854068

www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/20077421

www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/19012614


Posted on 2019-01-05 by Healthia team Home, FITNESS, NUTRI FACTS 722

Blog categories

Blog search

Κωδικός QR

Είδατε πρόσφατα

Χωρίς προϊόντα