Διαλειμματική νηστεία, απώλεια βάρους και οφέλη για την υγεία

Διαλειμματική νηστεία, απώλεια βάρους και οφέλη για την υγεία


Διαλημματική νηστεία και οφέλη για την υγεία

Η διαλειμματική νηστεία είναι ένα πλάνο διατροφής όπου πραγματοποιούνται κύκλοι περιόδων όπου νηστεύουμε για κάποιες ώρες ή μέρες και χρονικοί περίοδοι τρώμε κανονικά.

Πολλές μελέτες έχουν γίνει σχετικά με τη διαλειμματική νηστεία τόσο σε ζώα όσο και σε ανθρώπους.
Οι μελέτες έδειξαν πως μπορεί να έχει κάποια πολύ ισχυρά οφέλη για τον έλεγχο του σωματικού βάρους, τη συνολική υγεία του οργανισμού, τη λειτουργία του εγκεφάλου αλλά και τη μακροζωία.

Τα βασικά οφέλη για την υγεία που συνδέονται με τη διαλειμματική νηστεία είναι:

  • Απώλεια βάρους: Μπορεί να σας βοηθήσει να χάσετε βάρος εάν έχετε περιττά κιλά. Σημαντικότερο είναι η μείωση λίπους στη μεσαία ζώνη (σπλαχνικό) χωρίς να χρειάζεται αυστηρά να μετράτε θερμίδες (1, 2).
  • Αντίσταση στην ινσουλίνη: Η διαλειμματική νηστεία μπορεί να μειώσει την αντίσταση στην ινσουλίνη χαμηλώνοντας συνολικά τα επίπεδα του σακχάρου στο αίμα από 3 εώς 6% και κατά 20 εώς 31% κατά τη διάρκεια της νηστείας, πράγμα που ενδέχεται να μειώσει το ρίσκο εμφάνισης διαβήτη τύπου 2 (1).
  • Φλεγμονή: Κάποιες μελέτες έδειξαν μείωση στους δείκτες φλεγμονής. Η χρόνια φλεγμονή είναι η ρίζα από πάρα πολλές χρόνιες ασθένειες στο δυτικό κόσμο (3, 4, 5).
  • Υγείας της καρδιάς: Η διαλειμματική νηστεία ενδέχεται να μειώσει την «κακή» LDL χοληστερίνη, τα τριγλυκερίδια και τους δείκτες φλεγμονής, τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα και την αντίσταση στην ινσουλίνη. Όλα τα παραπάνω είναι σοβαροί παράγοντες ρίσκου για την εκδήλωση καρδιαγγειακών νοσημάτων (1, 6, 7).
  • Καρκίνος: Μελέτες σε ζώα υποστηρίζουν πως η διαλειμματική νηστεία ενδέχεται να προστατεύει από την εκδήλωση μορφών καρκίνου (8, 9, 10, 11).
  • Υγεία του εγκεφάλου: Η διαλειμματική νηστεία αυξάνει τα επίπεδα του νευροτροφικού παράγοντα BDNF, μια εγκεφαλική ορμόνη που ενδέχεται να συμμετέχει στην ανάπτυξη νέων νευρικών κυττάρων. Ενδέχεται ακόμη να λειτουργεί προστατευτικά απέναντι στη νόσο Alzheimer (12, 13, 14, 15).
  • Αντιγήρανση: Η διαλειμματική νηστεία παρατείνει το προσδόκιμο ζωής σε ποντίκια. Έρευνες έδειξαν πως τα ποντίκια που νήστευαν ζούσαν 36 εώς 83% περισσότερο (16, 17).

Πρέπει ωστόσο να επισημάνουμε πως η έρευνα γύρω από το θέμα είναι σε αρχικά στάδια. Πολλές από τις έρευνες που έχουν διεξαχθεί είναι μικρής διάρκειας ή επάνω σε μικρό δείγμα ή έγιναν σε ζώα και όχι σε ανθρώπους. Περισσότερες και ποιο ολοκληρωμένες έρευνες επάνω στον άνθρωπο πρέπει να γίνουν για να βγάλουμε πιο ασφαλή συμπεράσματα (18).

Πως η διαλειμματική νηστεία επηρεάζει τα κύτταρά μας και τις ορμόνες μας

Όταν νηστεύετε μια σειρά από πράγματα συμβαίνουν σε κυτταρικό αλλά και μοριακό επίπεδο στο σώμα σας. Για παράδειγμα ο οργανισμός προσαρμόζει τα επίπεδα ορμονών κατά τέτοιο τρόπο ώστε να έχει πρόσβαση στις αποθήκες λίπους πιο εύκολα.
Τα κύτταρα επίσης ενεργοποιούν μια διαδικασία επιδιόρθωσης καθώς και αλλαγές στην έκφραση των γονιδίων.
Αυτές είναι μερικές αλλαγές που συμβαίνουν στο σώμα όταν κάνετε νηστεία:

  • Αυξητική ορμόνη (HGH): Τα επίπεδα της αυξητικής ορμόνης εκτοξεύονται εώς και 5 φορές παραπάνω από το φυσιολογικό, πράγμα που έχει πολλαπλά οφέλη σε όσους θέλουν να χάσουν καθαρό λίπος αλλά και για όσους θέλουν να αυξήσουν τη μυϊκή τους μάζα ακόμη και σε ηλικίες άνω των 60! (19, 20, 21, 22).
  • Ινσουλίνη: Βελτιώνεται η ευαισθησία στην ινσουλίνη ενώ τα επίπεδά της πέφτουν δραματικά. Όταν τα επίπεδα ινσουλίνης είναι χαμηλά η απώλεια βάρους είναι πολύ πιο εύκολη (23).
  • Κυτταρική επιδιόρθωση: Όταν νηστεύετε τα κύτταρά σας ξεκινούν μια διαδικασία επιδιόρθωσης. Μια από αυτές τις διαδικασίες είναι η κυτταρική αυτοφαγία, ένας μηχανισμός του οργανισμού όπου γίνεται εκκαθάριση των παλιών και γερασμένων κυττάρων αλλά και δυσλειτουργικών πρωτεϊνών που βρίσκονται εσωτερικά του κυττάρου (24, 25)
  • Γονιδιακή έκφραση: Υπάρχουν αλλαγές στη λειτουργία των γονιδίων που σχετίζονται με τη μακροζωία αλλά και την προστασία απέναντι σε ασθένειες (26, 27).

Όλες αυτές οι αλλαγές στα επίπεδα των ορμονών στην κυτταρική λειτουργία και στην έκφραση των γονιδίων δημιουργούν τα ευεργετικά οφέλη της διαλειμματικής νηστείας.

Διαλειμματική νηστεία και απώλεια λίπους στην κοιλιά και γράμμωση

Η απώλεια κιλών είναι ο πιο συχνή αιτία που κάποιοι κάνουν διαλειμματική νηστεία (28). Λιγότερα γεύματα σημαίνει και λιγότερες θερμίδες που καταναλώνουμε στο σύνολο. Επιπλέον η διαλειμματική νηστεία αλλάζει και τα επίπεδα ορμονών που ευνοούν την απώλεια βάρους.

Χαμηλότερα επίπεδα ινσουλίνης και υψηλότερα επίπεδα αυξητικής ορμόνης λόγω της διαλειμματικής νηστείας αυξάνουν τα επίπεδα της νορεπινεφρίνης. Μια ορμόνη που συνδέεται με το μεταβολισμό (κάψιμο) λίπους.

Αυτές οι αλλαγές στα επίπεδα ορμονών ακόμη και βραχυπρόθεσμα ενδέχεται να αυξήσουν το μεταβολισμό από 3.6 εώς και 14% (29, 30).

Τρώγοντας λιγότερες θερμίδες στο σύνολο και δαπανώντας περισσότερες λόγω αύξησης μεταβολισμού, η διαλειμματική νηστεία συμβάλλει στην απώλεια λίπους καταλυτικά και στο ενεργειακό ισοζύγιο.

Μελέτες έδειξαν πως η διαλειμματική νηστεία είναι πολύ ισχυρό όπλο για την γρήγορης και αποτελεσματική απώλεια βάρους.

Το 2014 μια μελέτη βρήκε πως η διαλειμματική νηστεία για χρονικό διάστημα από 3 εώς 24 εβδομάδες οδήγησε σε απώλεια βάρους 3 εώς και 8% που είναι σημαντικό αποτέλεσμα για τέτοιου τύπου έρευνες (1).

Σύμφωνα με την ίδια μελέτη οι συμμετέχοντες έχασαν από 4 εως 7% της περιφέρειας στη μέση όπου συσσωρεύεται το επικίνδυνο σπλαχνικό λίπος που σχετίζεται με ασθένειες και παθήσεις (1).
Μια άλλη μελέτη έδειξε πως η διαλειμματική νηστεία προκάλεσε μικρότερη απώλεια μυϊκής μάζας σε σχέση με άλλες δίαιτες που περιορίζουν θερμίδες (16).

Διαλειμματική νηστεία και συμπληρώματα διατροφής για γρήγορο αδυνάτισμα

Πρέπει ωστόσο να έχουμε στο νου μας πως η επιτυχία αυτή σχετίζεται με το ότι στη διαλειμματική νηστεία ούτως η αλλιώς τρώμε λιγότερες θερμίδες. Εάν όμως στο χρονικό διάστημα που τρώτε τα γεύματά σας καταναλώνετε τεράστιες ποσότητες φαγητού ή junk food πιθανόν να μην αδυνατίσετε καθόλου.

Η ποιότητα και η ποσότητα των γευμάτων και των τροφών είναι το Α και το Ω στην προσπάθεια απώλειας βάρους. Εάν τρώτε καλής ποιότητας γεύματα και θέλετε γρήγορα αποτελέσματα σας προτείνουμε να γνωρίσετε το εξειδικευμένο πακέτο με συμπληρώματα διατροφής LOSE WEIGHT 5-10Kg της Healthia.

Το σκεύασμα X-TREME LYPOLISIS περιέχει 10 δραστικά συστατικά όπως τα raspberry ketonets, τα μούρα acai και το μηλόξυδο που είναι γνωστά για τη "λιποδιαλυτική" τους δράση.

Το SUPERIOR GREEN COFFEE είναι το πιο ισχυρό σκεύασμα πράσινου καφέ που κυκλοφορεί σήμερα στην αγορά. Εκτός από την απώλεια λίπους ο πράσινο καφές δίνει ενέργεια και τονώνει το μεταβολισμό κατά τις ώρες που δε θα τρώτε.

Το σκεύασμα CAPS MAXIMUM περιέχει δραστικά συστατικά όπως η καψαϊκίνη που αυξάνουν τις καύσεις και ενεργοποιούν το μεταβολισμό μέσω της διαδικασίας της θερμογέννησης.

Εάν θέλετε περισσότερες πληροφορίες σχετικά με το πακέτο LOSE WEIGHT 5-10Kg μπορείτε να κάνετε κλικ ΕΔΩ.


Posted on 2019-04-21 HEALTHY LIFESTYLE, WEIGHT LOSS 292

Blog categories

Blog search

Κωδικός QR

Είδατε πρόσφατα

Χωρίς προϊόντα