Πρωτεΐνη κάνναβης. Ιδιότητες, οφέλη και παρενέργεις


Πρωτεΐνη κάνναβης. Ίσως η καλύτερη φυτική πρωτεΐνη στον κόσμο

Οι σκόνες πρωτεΐνης είναι ιδιαίτερα διαδεδομένο συμπλήρωμα διατροφής στην μέρες μας για αθλητές, body builders, άτομα που θέλουν να χάσουν βάρος ή και να πάρουν καθαρή μυϊκή μάζα.

Η πρωτεΐνη κάνναβης από σπόρους ποικιλίας hemp είναι από τις πιο διαδεδομένες μορφές και ποικιλίες όπου οι σπόροι επεξεργάζονται και γίνονται σε μορφή πούδρας διατηρώντας όλα τα θρεπτικά συστατικά.

Έχει μια απαλή γήινη γεύση που θυμίζει αλεσμένους ξηρούς καρπούς και συχνά προστίθεται σε ροφήματα ή smoothies ως εναλλακτική πηγή πρωτεΐνης.

Η πρωτεΐνη κάνναβης είναι πλήρης σε προφίλ αμινοξέων και υψηλής ποιότητας κατάλληλη για vegan. Περιέχει όλα τα 9 απαραίτητα αμινοξέα που οργανισμός δεν μπορεί να συνθέσει από μόνος του καθώς και μέταλλα και ιχνοστοιχεία μαζί με φυτικές ίνες.

Πλήρης πρωτεΐνη φυτικής προέλευσης κατάλληλη για vegan

Η πρωτεΐνη κάνναβης είναι μια πλήρης πρωτεΐνη καθώς περιέχει και τα 9 απαραίτητα αμινοξέα που ο άνθρωπος δε μπορεί να συνθέσει από μόνος του και πρέπει να λαμβάνει μέσω της διατροφής.

Μια μελέτη βρήκε πως το προφίλ των αμινοξέων της πρωτεΐνης κάνναβης είναι παρόμοιο με αυτό του ασπραδιού από το αυγό και της σόγιας, οι οποίες θεωρούνται υψηλής ποιότητας πηγές (1).

Μια δόση 30 γραμμαρίων από πρωτεΐνη κάνναβης περιέχει περίπου 120 θερμίδες και 15 γραμμάρια πρωτεΐνης περίπου (4, 5).

Αναλογικά είναι χαμηλότερη η περιεκτικότητα σε σύγκριση με σκευάσματα ζωϊκής προέλευσης όπως ορού γάλακτος ή μοσχάρι, ωστόσο έχει πολύ υψηλή απορροφητικότητα και βιοδιαθεσιμότητα και η επεξεργασία είναι ελάχιστη σε σχέση τα άλλα σκευάσματα.

Μια πρωτεΐνη ιδιαίτερα εύκολη στη χώνεψη

Ένα από τα βασικότερα στοιχεία σχετικά με την ποιότητα των πρωτεϊνών είναι η ευκολία χώνεψης και το ποσοστό αφομοίωσης από τον οργανισμό (βιοδιαθεσιμότητα).

Σε γενικές γραμμές οι ζωικές πρωτεΐνες, ειδικά του κόκκινου κρέατος, είναι πλήρες μεν αλλά δύσπεπτες δε. Από ζωικές πρωτεΐνες οι πιο εύπεπτες είναι αυτές του ψαριού και κατόπιν του λευκού κρέατος (κοτόπουλο, γαλοπούλα). Έρευνες έδειξαν πως η πρωτεΐνη κάνναβης χωνεύεται και αφομοιώνεται από τον οργανισμό σε ποσοστό από 91 εώς 98% (2, 7).

Αυτό σημαίνει με απλά λόγια πως ο οργανισμός μπορεί να αφομοιώσει και να χρησιμοποιήσει όλα τα αμινοξέα που περιέχει το συμπλήρωμα πρωτεΐνης από κάνναβη για βασικές λειτουργίες όπως αναδόμηση και επιδιόρθωση κατεστραμμένων ιστών αλλά και χτίσιμο νέας μυϊκής μάζας.

Οι ερευνητές πιστεύουν πως η πρωτεΐνη κάνναβης είναι ιδιαίτερα εύπεπτη επειδή περιέχει τις πρωτεΐνες εδεστίνη και αλβουμίνη που ο οργανισμός μπορεί να διασπάσει με ευκολία (3).

Η πρωτεΐνη κάνναβης είναι καλή πηγή φυτικών ινών

Η διατροφή πλούσια σε φυτικές ίνες συνδέεται με πολλαπλά οφέλη για την υγεία όπως καλύτερα επίπεδα σακχάρου στο αίμα, καλύτερη υγεία και λειτουργία του πεπτικού, ισορροπία στη χλωρίδα του εντέρου και μειωμένο ρίσκο εμφάνισης καρκίνου στο έντερο (8, 9, 10).

Κατά κανόνα οι γυναίκες πρέπει να καταναλώνουν 25 γραμμάρια φυτικών ινών καθημερινά ενώ οι άντρες 38 γραμμάρια. Στην πραγματικότητα ούτε το 5% του γενικού πληθυσμού δεν καταναλώνει αυτές τις ποσότητες φυτικών ινών, ειδικά στην Αμερική (11, 12).

Τροφές πλούσιες σε φυτικές ίνες όπως η πρωτεΐνη κάνναβης μπορούν να καλύψουν μεγάλο μέρος από αυτό το κενό.

Κατά μέσο όρο ένα καλό σκεύασμα πρωτεΐνης κάνναβης περιέχει γύρω στο 15% φυτικές ίνες. Μια δόση καλύπτει κοντά στο 18-28% της ΣΗΔ φυτικών ινών τόσο για άντρες όσο και γυναίκες (4, 5).

Σε σχέση με άλλες φυτικές πρωτεΐνες σε σκόνη όπως η σόγια, ο αρακάς ή το ρύζι που περιέχουν 1 εώς 3% φυτικές ίνες, η πρωτεΐνη κάνναβης έχει ελάχιστη επεξεργασία και διατηρεί το μεγαλύτερο ποσοστό (6, 13).

Η πρωτεΐνη κάνναβης σε σχέση με άλλα φυτικά σκευάσματα συνδυάζει φυτικές ίνες και πρωτεΐνη δημιουργώντας εύκολα κορεσμό για μεγάλο χρονικό διάστημα (14).

Περιέχει ακόρεστα λιπαρά οξέα που είναι ωφέλιμα για την υγεία

Μετά την επεξεργασία για την παραγωγή σκευάσματος σε σκόνη, η πρωτεΐνη κάνναβης περιέχει περίπου 10% ωφέλιμα λιπαρά οξέα (15).

Μια δόση 30 γραμμαρίων (1 μεζούρα) περιέχει περίπου 3 γραμμάρια ακόρεστων λιπαρών οξέων που είναι ιδιαίτερα ωφέλιμα για την καρδιά (4, 5, 16, 17).

Επιπλέον οι σπόροι κάνναβης περιέχουν την ιδανική αναλογία 3:1 από ωμέγα 6 και ωμέγα 3 λιπαρά (18, 19). Η αναλογία σε μια τυπική Δυτικού τύπου διατροφή είναι 15:1 και σχετίζεται με ανεβασμένους δείκτες φλεγμονής, χρόνιες παθήσεις, καρδιακά νοσήματα και καρκίνο (20).

Η κατανάλωση τροφίμων όπως οι σπόροι κάνναβης που έχουν τη σωστή αναλογία ωμέγα 6 προς ωμέγα 3 λιπαρά μπορούν να διορθώσουν αυτή την ανισορροπία και να βελτιώσουν την υγεία της καρδιάς (21).

Καθώς η πρωτεΐνη κάνναβης έχει υποστεί λιγότερη επεξεργασία σε σχέση με άλλες πρωτεΐνες τύπου isolate, περιέχει πολύ περισσότερα ωφέλιμα λιπαρά φυτικής προέλευσης σε σχέση με τα άλλα σκευάσματα.

Η συγκεκριμένη περιεκτικότητα λιπαρών είναι ιδανική για όσους δεν καταναλώνουν τρόφιμα που περιέχουν πολλά ωμέγα 3, μονοακόρεστα και πολυακόρεστα λιπαρά και θέλουν μια λύση με λίγες θερμίδες.

Η πρωτεΐνη κάνναβης είναι πλούσια σε αντιοξειδωτικά, μέταλλα και ιχνοστοιχεία

Οι σπόροι κάνναβης είναι ιδιαίτερα πλούσιοι σε μέταλλα και ιχνοστοιχεία όπως ο φώσφορος, το ασβέστιο και το μαγνήσιο, σίδηρος, μαγγάνιο, ψευδάργυρος και χαλκός (15).

Μια καλής ποιότητα πρωτεΐνη από σπόρους κάνναβης περιέχει εώς και το 80% της συνιστώμενης ημερήσιας δόση από μαγνήσιο και 52% της ΣΗΔ σιδήρου ανά δοσολογία (22).

Επιπλέον οι σπόροι κάνναβης είναι ιδιαίτερα πλούσιοι σε κάποια συστατικά που ονομάζονται λιγναναμίδια και έχουν ισχυρή αντιοξειδωτική δράση (23).

Τα αντιοξειδωτικά προστατεύουν τον οργανισμό μας από το οξειδωτικό στρες και τις βλάβες που προκαλεί καθώς συνδέεται με χρόνιες ασθένειες όπως καρδιοπάθειες, διαβήτης. Η καθημερινή κατανάλωση τροφών που περιέχουν αντιοξειδωτικά είναι ιδιαίτερα ωφέλιμη για την υγεία και λειτουργεί προστατευτικά (24, 25).

Έχει ιδιαίτερα φυσική «γήινη» γεύση

Η πρωτεΐνη κάνναβης έχει σκούρο πράσινο χρώμα ενώ η γεύση της είναι φυσική και θυμίζει φρέσκους αλεσμένους ξηρούς καρπούς. Όσοι είναι εξοικειωμένοι με τέτοιου είδους γεύσεις θα τους αρέσει πολύ. Άλλοι ωστόσο μπορεί να τους φανεί κάπως δυνατή.

Μπορεί να χρησιμοποιηθεί ωστόσο με πάρα πολλούς τρόπους όπως:

  • Με αριάνι ή κεφίρ
  • Μέσα σε smoothies
  • Επάνω σε σαλάτες
  • Μπορεί να γίνει dressing με ελαιόλαδο, λεμόνι και αρωματικά βότανα
  • Μέσα σε σούπες
  • Σαν topping επάνω από μακαρόνια ή ριζότο   
  • Σε γιαούρτι με λίγο λεμόνι ή δυόσμο.

Πρωτεΐνη κάνναβης. Παρενέργειες και αντενδείξεις

Κατά κανόνα η πρωτεΐνη κάνναβης σε σκόνη είναι κατάλληλη για τους περισσότερους. Ωστόσο ενδέχεται να υπάρχουν κάποιες αντενδείξεις και παρενέργειες.

Καθώς περιέχει σχετικά μεγάλη ποσότητα φυτικών ινών, σε κάποια άτομα ενδεχομένως να προκαλέσει αέρια εντέρου, ελαφρύ φούσκωμα ή διάρροια εάν καταναλωθεί σε μεγάλες ποσότητες. Ωστόσο οι διαταραχές είναι ήπιες.

Άτομα με αλλεργίες επίσης καλό θα ήταν να αποφύγουν την πρωτεΐνη κάνναβης ή να συμβουλευτούν πρώτα το θεράποντα γιατρό τους (29).

Κάποιες άλλες μελέτες υποστηρίζουν πως καλό θα ήταν να αποφεύγεται η κατανάλωση από έγκυες ή θηλάζουσες γυναίκες καθώς άτομα με πολύ χαμηλό ανοσοποιητικό σύστημα. Ωστόσο χρειάζεται να γίνουν μελέτες επάνω σε ανθρώπους για να επιβεβαιωθούν τα παραπάνω. (30, 31).

SUPER CANNABIS PROTEIN. Πρωτεΐνη κάνναβης με 15 υπερ-τροφές και λειτουργικά βότανα

Είναι μακράν η καλύτερη ποιοτικά πρωτεΐνη κάνναβης που θα βρείτε στην αγορά.

Αντιθέτως με άλλα σκευάσματα πρωτεΐνης κάνναβης που κυκλοφορούν στο εμπόριο η SUPER CANNABIS PROTEIN της Healthia δεν περιέχει εξάνια ή άλλα τοξικά χημικά στοιχεία που συνήθως χρησιμοποιούνται για την εξαγωγή της πρωτεΐνης από το φυτό.

Η δική μας πρωτεΐνη κάνναβης εξάγεται με τη χρήση νερού, πίεσης και κατόπιν κροκίδωσης.

Εκτός από άριστης ποιότητας πρωτεΐνη κάνναβης περιέχει επιπλέον 15 superfoods και λειτουργικά βότανα όπως αλφάλφα, acai berry, σκόνη από παντζάρι, χλωρέλλα, dandelion, κανέλα, σπιρουλίνα και πολλά άλλα. 

Ιδανικό για:

  • λήψη πολλαπλών θρεπτικών συστατικών
  • καταπολέμηση ελευθέρων ριζών και αντιοξειδωτική θωράκιση
  • αύξηση επιπέδων ενέργειας
  • μυϊκή αποκατάσταση και μείωση φλεγμονών
  • πρόγραμμα γράμμωσης ή απώλεια βάρους / λίπους
  • εύρυθμη λειτουργία του μεταβολισμού
  • κυτταρική αναδόμηση
  • πρόγραμμα αύξησης μυϊκής μάζας
  • αύξηση αντοχής και βελτίωση αθλητικών επιδόσεων
  • ανάρρωση μετά από ασθένειες
  • βελτίωση ανοσοποιητικού συστήματος
  • υγεία του πεπτικού συστήματος
  • λήψη ωφέλιμων λιπαρών οξέων
  • άτομα με μειωμένη όρεξη / ρύθμιση όρεξης
  • αποτοξίνωση από το κρέας, ζωικά προϊόντα / παράγωγα
  • vegetarians και vegans
  • άτομα που αντιμετωπίζουν τροφικές αλλεργίες ή δυσανεξίες

Δείτε την με ένα κλικ ΕΔΩ.


Posted on 2019-05-15 SUPERFOODS, NUTRI FACTS, FOOD THERAPY 14

Blog categories

Blog search

Κωδικός QR

Είδατε πρόσφατα

Χωρίς προϊόντα