Τροφές πλούσιες σε βιταμίνη D. Ποιες είναι οι πηγές;

Τροφές πλούσιες σε βιταμίνη D. Ποιες είναι οι πηγές;


Η βιταμίνη D είναι λιποδιαλυτή βιταμίνη που είναι απολύτως απαραίτητη για την απορρόφηση και την αξιοποίηση του ασβεστίου στο σώμα. Δεν χτίζει όμως μόνο γερά κόκαλα και δόντια. Έχει έντονη αντικαρκινική δράση, συμβάλλει στην εύρυθμη λειτουργία του νευρικού συστήματος και του θυρεοειδούς αδένα. Ρυθμίζει την καλή λειτουργία της καρδιάς αλλά και τη ρευστότητα του αίματος.  Οι ιδιότητες της βιταμίνης D είναι αμέτρητες και αφορούν όλες τις ηλικιακές ομάδες πληθυσμού, από βρέφη μέχρι υπερήλικες.

Παλαιότερα πιστεύαμε πως η βιταμίνη D συμβάλλει μόνο στην καλή υγεία των οστών και των δοντιών. Πλέον γνωρίζουμε πως η βιταμίνη D έχει πολυφασματικό ρόλο στην ικανότητα να μειώνει τον κίνδυνο για πολλές χρόνιες ασθένειες.

Οι ιδιότητες και τα οφέλη της βιταμίνης D για τον οργανισμό:

  • συμβάλλει στην καλή υγεία των δοντιών
  • βοηθάει στην απορρόφηση και αξιοποίηση του ασβεστίου
  • βοηθάει στην απορρόφηση του φωσφόρου
  • χτίζει γερά κόκαλα
  • συμβάλλει στην καλή λειτουργία του νευρικού συστήματος
  • αποτρέπει τη δημιουργία καρκίνου του εντέρου
  • αποτρέπει τη δημιουργία καρκίνου του μαστού
  • είναι ισχυρός σύμμαχος κατά της οστεοπόρωσης και τις οστεοαρθρίτιδας
  • συμβάλλει στην εύρυθμη λειτουργία του θυρεοειδούς αδένα
  • ομαλοποιεί τους κτύπους της καρδιάς
  • συμβάλλει στη ρύθμιση τις ρευστότητας του αίματος
  • θωρακίζει το αμυντικό σύστημα του οργανισμού

Εκτός από την περιεκτικότητά της στις τροφές, βιταμίνη D παράγεται στο δέρμα μας με την έκθεση στις υπεριώδεις ακτίνες του ηλίου. Δε μπορούμε όμως να κάνουμε ηλιοθεραπεία όλο το χρόνο! Επίσης δεν παράγουμε μεγάλη ποσότητα όταν φοράμε αντηλιακά υψηλού δείκτη προστασίας !!!
Μη ξεχνάμε πως η τρύπα του όζοντος τα τελευταία 30 χρόνια έχει κάνει τις ακτίνες του ήλιου ιδιαίτερα επικίνδυνες με μια σειρά από κινδύνους για δερματικές παθήσεις να ελλοχεύουν.

Ο περισσότερος κόσμος λαμβάνει τη βιταμίνη D μέσω της διατροφής. Οι πηγές όμως είναι ελάχιστες. Παρακάτω σας παραθέτουμε έναν πίνακα με τις κυριότερες πηγές βιταμίνης D

Οι κυριότερες πηγές βιταμίνης D στα τρόφιμα:

Ανά 100γρ φαγητού / μονάδες βιταμίνης D (IU)  

  • Χέλι    4700
  • Σαρδέλα φρέσκια    1500
  • Ρέγκα φρέσκια    1000
  • Σολομός κόκκινος    800
  • Σολομός ρόζ    500
  • Σκουμπρί    500
  • Κολιός    500
  • Σολομός chinook    300
  • Ρέγκα κονσέρβα    225
  • Σολομός chum    200
  • Τόνος    200
  • φρέσκο γάλα 225ml    100

Άλλες πηγές είναι το μουρουνέλαιο, το χοιρινό λίπος, τα στρείδια, η σοκολάτα γάλακτος, το βούτυρο γάλακτος, το τυρί φέτα και η παρμεζάνα, το πρόβειο και το αγελαδινό γιαούρτι, το αρνίσιο και το μοσχαρίσιο συκώτι. Ο καλύτερο τρόπος λήψης της βιταμίνης D είναι από τα θαλασσινά και τα ψάρια.

Τί συμβαίνει όμως όταν έχουμε έλλειψη βιταμίνη D στο σώμα; Είναι κάτι απλό; Ίσα ίσα είναι ιδιαίτερα σημαντικό καθώς μπορεί να προκύψουν ιδιαίτερα προβλήματα και βλάβες στην υγεία.

Δυστυχώς ο περισσότερος κόσμος δεν γνωρίζει ότι έχει ανεπάρκεια βιταμίνης D καθώς δε γνωρίζει τα συμπτώματα. Πάμε να τα δούμε:

Μικρή έλλειψη βιταμίνης D στο σώμα προκαλεί τα ακόλουθα συμπτώματα:

  • αδιαθεσία
  • έλλειψη όρεξης
  • απώλεια βάρους
  • απώλεια δυνάμεων
  • αίσθημα κόπωσης και υπνηλία
  • κάψιμο στο στόμα
  • προβλήματα στην όραση
  • συχνές λοιμώξεις του άνω αναπνευστικού

Σοβαρή έλλειψη βιταμίνης D στο σώμα προκαλεί τα ακόλουθα συμπτώματα:

  • οστεοαρθρίτιδα
  • οστεομαλακία
  • οστεοπενία
  • κίνδυνο κατάγματος
  • ραχίτιδα
  • διαβήτης τύπου 1
  • σχιζοφρένεια και κατάθλιψη
  • καρδιαγγειακή νόσος
  • περιοδοντική νόσος
  • κρίσεις άσθματος

Μπορείτε να διαβάσετε τα βασικά συμπτώματα έλλειψης βιταμίνης D σε σχετικό μας άρθρο.

Σύμφωνα με τις τελευταίες επιστημονικές μελέτες, προκειμένου να λάβουμε την απαραίτητη βιταμίνη D που χρειαζόμαστε, ειδικά τους χειμερινούς μήνες που δεν έχουμε ηλιοφάνεια πρέπει να τρώμε 2 μερίδες λιπαρά ψάρια όπως το σκουμπρί και ο κολιός κάθε μέρα!!!

Εάν όλα τα παραπάνω σας φαίνονται βουνό για να τα εντάξετε στην καθημερινή σας διατροφή, σας προτείνουμε να γνωρίσετε το συμπλήρωμα D3 5000IU HIGH POTENCY της Healthia που περιέχει 2500% της συνιστώμενης ημερήσιας δόσης για άμεση κάλυψη τόσο των αναγκών όσο και των ελλείψεων που μπορεί να έχουν προκύψει άθελά σας. Δείτε το με ένα κλικ ΕΔΩ.

Και όλα αυτά βέβαια μέχρι να έρθει η άνοιξη και το καλοκαίρι. Εκείνους του μήνες σας προτείνουμε απλά να απολαύσετε μια βόλτα κάτω από τον Ελληνικό ήλιο με ένα κοντομάνικο μπλουζάκι.


Posted on 2016-08-20 by Γρηγόρης Καρύδας NUTRI FACTS 12248

Blog categories

Blog search

Κωδικός QR

Είδατε πρόσφατα

Χωρίς προϊόντα