Μαγνήσιο, εγκυμοσύνη και θηλασμός. Όλα όσα πρέπει να ξέρετε.

Μαγνήσιο, εγκυμοσύνη και θηλασμός. Όλα όσα πρέπει να ξέρετε.


Το μαγνήσιο είναι ένα ιχνοστοιχείο που είναι απολύτως απαραίτητο καθ΄όλη τη διάρκεια της εγκυμοσύνης, αλλά και κατά τη διάρκεια του θηλασμού.
Συμβάλλει στην ομαλή ανάπτυξη των ιστών του εμβρύου αλλά και στην ανάπλαση των ιστών της εγκύου και της θηλάζουσας μητέρας.
Έλλειψη μαγνησίου μπορεί να προκαλέσε σοβαρότατες βλάβες στην ανάπτυξη του εμβρύου, ακόμη και εβρυϊκό θάνατο.

Το μαγνήσιο παίζει καταλυτικό ρόλο στη λειτουργία του μυϊκού συστήματος, καθώς χαλαρώνει τους μύες. Λειτουργεί συνεργιστικά με το ασβέστιο με το οποίο πρέπει να βρίσκεται σε ισορροπία. Ένα από τα συχνά συμπτώματα της έλλειψης μαγνησίου είναι οι κράμπες.
Συμβάλλει στη δόμηση των οστών, των δοντιών, στη ρύθμιση του σακχάρου του αίματος και στα φυσιολογικά επίπεδα ινσουλίνης (είναι απαραίτητο στη διαδικασία έκκρισης της ινσουλίνης και στη μεταφορά αυτής σε όλους τους ιστούς του σώματος) ενώ βοηθά και στον έλεγχο αρρυθμιών της καρδιάς.

Στο σώμα μας περίπου το 60% του μαγνησίου βρίσκεται στα οστά, το 26% στους μύες και το υπόλοιπο σε όλους τους μαλακούς ιστούς και στα εξωκυτταρικά υγρά (πλάσμα αίματος).
Συμμετέχει σε περισσότερες από 300 ενζυμικές λειτουργίες καθώς και στην παραγωγή ενέργειας ενώ δρα συνεργιστικά με τη βιταμίνη Β1 (θειαμίνη) και βιταμίνη Β6 (πυριδοξίνη).

Τα βασικά συμπτώματα της ανεπάρκειας μαγνησίου είναι:

  • αδυναμία
  • κόπωση
  • κράμπες στα πόδια
  • απώλεια όρεξης
  • αναγούλα / ναυτία
  • υπνηλία
  • υπερκινητικότητα
  • ταχυκαρδίες
  • αρρυθμίες
  • επιληψία
  • κυνάγχη
  • οστεοπόρωση
  • προβλήματα κατά την εμμυνόπαυση

Οι καθημερινές ανάγκες για μαγνήσιο είναι σαφώς πολύ μεγαλύτερες κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης και του θηλασμού, πράγμα που μπορεί εύκολα να προκαλέσει έλλειψη στα αποθέματα του οργανισμού.
Ακόμα μεγαλύτερος είναι ο κίνδυνος εάν υπάρξει κάποια λοίμωξη ή γαστρεντερική διαταρραχή, σπαστική κολίτιδα, εντερίτιδα. Άλλος ύπουλος παράγοντας που μπορεί να οδηγήσει σε ανεπάρκεια μαγνησίου είναι το άγχος, το στρες και η κακή διατροφή.

Οι ανάγκες σε μαγνήσιο για μια έγκυο ή μια θηλάζουσα μητέρα

Εγκυμοσύνη:

  • Για ηλικίες κάτω από 20: περίπου 400mg
  • Για ηλικίες από 20 εώς 30: περίπου 350mg
  • Για ηλικίες άνω των 30: περίπου 370mg

Θηλασμός:

  • Για ηλικίες κάτω από 20: περίπου 350mg
  • Για ηλικίες από 20 εώς 30: περίπου 300mg
  • Για ηλικίες άνω των 30: περίπου 330mg

Οι τιμές είναι ενδεικτικές καθώς ο κάθε οργανισμός είναι διαφορετικός όπως και η καθημερινότητα της γυναίκας.

Τροφές πλούσιες σε μαγνήσιο, οι καλύτερες πηγές:   

100 γρ τροφίμου    mg μαγνησίου

  • Ηλιόσποροι    390
  • Ταχίνι    380
  • Σουσάμι    370
  • Αμύγδαλα    270
  • Κουκουνάρια    270
  • Σιτάρι φύτρο    270
  • Σόγια    250
  • Μαγιά μπύρας σε σκόνη    230
  • Φιστίκια καβουρδισμένα    190
  • Καρύδια καθαρισμένα    160
  • Φουντούκια    160
  • Φασόλια ξερά    140
  • Μπιζέλια ξερά    130
  • Ρεβίθια    130
  • Αλεύρι ολική άλεσης    120
  • Φακές    110
  • Ρύζι καστανό    110
  • Σύκα ξερά    80
  • Ψωμί ολικής άλεσης    76
  • Φιστίκια Αιγίνης    71
  • Σοκολάτα γάλακτος    55
  • Σπανάκι ωμό    54
  • Σαρδέλες κονσέρβα    52
  • Ψωμί σικάλεως    48

Αποποίηση ευθύνης: Οι πληροφορίες που περιέχονται στο παρόν άρθρο έχουν καθαρά ενημερωτικό χαρακτήρα και δε μπορούν να αντικαταστήσουν γνωμάτευση του γιατρού σας ή την επίσκεψη σε εξειδικευμένο σύμβουλο υγείας. Εάν αποφασίσετε να ακολουθήσετε κάποια εξειδικευμένη διατροφή και αντιμετωπίζετε κάποιο πρόβλημα υγείας συμβουλευτείτε το θεράποντα ιατρό σας πρώτα.


Posted on 2016-09-17 by Γρηγόρης Καρύδας HEALTH SECRETS, NUTRI FACTS 5047

Blog categories

Blog search

Κωδικός QR

Είδατε πρόσφατα

Χωρίς προϊόντα