Μελιτζάνα. Το παρεξηγημένο superfood.

Μελιτζάνα. Το παρεξηγημένο superfood.


Η διατροφική αξία της μελιτζάνας και τα οφέλη για την υγεία μας.

Έχει πιστούς φίλους και ορκισμένους εχθρούς. Ομολογουμένως είναι από τα πιο αλλόκοτα ζαρζαβατικά, τόσο σε σχήμα και σε χρώμα όσο και σε γεύση.
Η διατροφική της αξία είναι τέτοια που μετά από αυτό το άρθρο θα πρέπει να τη βλέπετε με ... διαφορετικό μάτι.
Είναι πλούσια σε θρεπτικά συστατικά, βιταμίνες, μέταλλα και ιχνοστοιχεία, φυτοχημικά και αντιοξειδωτικά αλλά και φυτικές ίνες.
Πάμε όμως να τη γνωρίσουμε καλύτερα.

100 γραμμάρια μελιτζάνας σας παρέχουν:

  • Θερμίδες (kcal) 24
  • Λιπίδια 0,2 γρ
  • Χοληστερόλη 0 mg
  • Νάτριο 2 mg
  • Κάλιο 229 mg
  • Υδατάνθρακες 6 γρ
  • Φυτικές ίνες 3 γρ
  • Σάκχαρα 3,5 γρ
  • Βιταμίνη A  23 IU
  • Βιταμίνη C  2,2 mg
  • Ασβέστιο  9 mg
  • Σίδηρος  0,2 mg
  • Βιταμίνη B6  0,1 mg
  • Μαγνήσιο  14 mg

Η μελιτζάνα είναι πλούσια σε αντιοξειδωτικά και φυτοχημικές ενώσεις:

Είναι πλούσια σε φαινόλες και συγκεκριμένα καφεϊκό οξύ και χλωρογενικό οξύ.
Περιέχει φλαβονοειδή όπως η νασουνίνη η οποία έχει ισχυρή αντιοξειδωτική δράση και εξουδετερώνει τις βλαβερές ελεύθερες ρίζες οξυγόνου που καταστρέφουν τις κυτταρικές μεμβράνες.
Η νασουνίνη βρίσκεται στο φλοιό της μελιτζάνας και παίζει καταλυτικό ρόλο στη δέσμευση του σιδήρου από τις τροφές και την απορρόφησή του από τον οργανισμό. Πράγμα ιδιαίτερα χρήσιμο σε άτομα με χαμηλό αιματοκρίτη καθώς και σε γυναίκες που κατά τη διάρκεια της περιόδου έχουν χαμηλά επίπεδα σιδήρου.
Η νανουσίνη ακόμα προστατεύει από την υπεροξείδωση της χοληστερίνης, έχει αντιφλεγμονώδη δράση και λειτουργεί ως ασπίδα για τις βλάβες στις αρθρώσεις, ενώ μειώνει τα συμπτώματα της αρθρίτιδας.
Ισχυρό αντιοξειδωτικό είναι επίσης και το χλωρογενικό οξύ, η βασική δραστική ουσία που βρίσκεται στον πράσινο καφέ. Έχει αντι-ιική δράση, αντιμικροβιακή ενώ είναι γνωστό για τις λιποδιαλυτικές του ιδιότητες.
Η ταπεινή μελιτζάνα περιέχει παραπάνω από 10 διαφορετικές φαινολικές ενώσεις με ισχυρή αντιοξειδωτική δράση.

Πάμε όμως να δούμε συνοπτικά τα διατροφικά οφέλη της μελιτζάνας για τον οργανισμό:

  • είναι πλούσια σε αντιοξειδωτικά
  • καταπολεμά τις ελεύθερες ρίζες
  • συμβάλλει στην προσπάθεια μείωσης της κακής χοληστερίνης (LDL)
  • συμβάλλει στην προσπάθεια ρύθμισης της αρτηριακής πίεσης
  • συμβάλλει στη δημιουργία νέων αιμοφόρων αγγείων και στην ομαλή καρδιαγγειακή λειτουργία
  • συμβάλλει στην ομαλή λειτουργία του κυκλοφορικού
  • λειτουργεί ως ασπίδα ενάντια σε διάφορες μορφές καρκίνου
  • είναι εξαιρετική πηγή φυτικών ινών
  • βοηθάει στη ρύθμιση του σακχάρου του αίματος
  • συμβάλλει στην εύρυθμη λειτουργία του πεπτικού
  • συμβάλλει στην εύρυθμη λειτουργία του εντέρου
  • ενισχύει το ανοσοποιητικό σύστημα του οργανισμού
  • συμβάλλει στην προσπάθεια απώλειας βάρους
  • ρυθμίζει την όρεξη, δημιουργεί το αίσθημα του κορεσμού και περιορίζει τις λιγούρες
Ποια ήταν η τελευταία φορά που φάγατε μελιτζάνες;
Μήπως να τις προσθέσετε στη λίστα για τις επόμενές σας αγορές από το μανάβη αυτή την εβδομάδα;
Σας τις προτείνουμε ανεπιφύλαχτα.

Posted on 2016-10-11 by Γρηγόρης Καρύδας SUPER FOODS, FOOD THERAPY 5005

Blog categories

Blog search

Κωδικός QR

Είδατε πρόσφατα

Χωρίς προϊόντα