Οι 5 πιο καρκινογόνες τροφές που πρέπει να αποφεύγετε.

Οι 5 πιο καρκινογόνες τροφές που πρέπει να αποφεύγετε.

Στις μέρες μας είναι γεγονός ότι όλο και περισσότεροι άνθρωποι πάσχουν από την επάρατη νόσο. Τον καταραμένο καρκίνο. Δεν ήταν τα πράγματα όμως έτσι πάντοτε.

Τί είναι αυτό που κάνουμε τόσο μα τόσο λάθος στις μέρες μας και ο καρκίνος θερίζει; Μεγάλο μέρος της ευθύνης κρύβεται στην τροφική αλυσίδα. 50 χρόνια πριν, τα φαγητά που καταναλώναμε δεν έχουν καμία σχέση με αυτά που συναντούμε στα ράφια των σούπερ μάρκετ σήμερα.

Τροφικά πρόσθετα, ενισχυτικά γεύσης, συντηρητικά, χρωστικές ουσίες και χημική επεξεργασία για να κρατάνε τουλάχιστον 2 χρόνια περιέχονται στα συσκευασμένα τρόφιμα.

Η θρεπτική αξία των έτοιμων φαγητών και των συσκευασμένων τροφίμων.

Από τη μητέρα φύση μέχρι να γίνει τελικό προϊόν στο ράφι υπάρχει τόσο μεγάλη αλλωτρίωση στα υλικά και στις πρώτες ύλες που τις περισσότερες φορές το σώμα μας δεν μπορεί καν να αναγνωρίσει ένα συσκευασμένο τρόφιμο. Ένα κρουασάν, ένα μπισκότο ή μια έτοιμη πίτσα που θα βρείτε στα ράφια των σούπερ μαρκετ.

Δεν περιέχουν θρεπτικά συστατικά, μπλοκάρουν το μεταβολισμό και καταληστεύουν τα αποθέματα βιταμινών και ενζύμων που έχουμε για να τα χωνέψουμε. Στο τέλος το σώμα μας φορτώνεται άχρηστες θερμίδες και παραμένει νηστικό από πολύτιμα θρεπτικά συστατικά που τα χρειάζεται καθημερινά!!!

Δεν είναι όμως μόνο αυτό. Όλα τα παραπάνω δεν είναι αθώα. Η επεξεργασία των τροφών και οι περισσότερες από 4000 χημικές ουσίες που χρησιμοποιούνται στα συσκευασμένα τρόφιμα είναι υπεύθυνες για πάνω από 28 σοβαρές ανσθένειες και βλάβες του ανοσοποιητικού στις μέρες μας.

Ότι ρίχνουμε μέσα στο στόμα μας είναι μια "εντολή" για τα κύτταρά μας. Μπορεί να "ταΐζουμε" μια ασθένεια ή... να την καταπολεμούμε!!! Στο χέρι μας είναι.

Θέλετε να ελαχιστοποιήσετε τις πιθανότητες να εκδηλώσετε κάποια μορφή καρκίνου;Μείνετε μακριά από τα παρακάτω ύποπτα φαγητά:

1. Επεξεργασμένα τρόφιμα.

Τροφικά πρόσθετα. Εκατοντάδες χημικές ουσίες προστίθενται σε όλα τα συσκευασμένα τρόφιμα, αλμυρά, γλυκά, έτοιμα φαγητά, παγωτά και ότι άλλο μπορούμε να βάλουμε στο στόμα μας. Χρωστικές ουσίες, ενισχυτικά γεύσης, γλυκαντικά, συντηρητικά, σταθεροποιητές, ίσα ίσα για να πάρετε μια γεύση. Όλα τα παραπάνω ερευνώνται διαρκώς για το κατά πόσο ενέχουν ρίσκα για τη δημόσια υγεία. Πολύ συχνά στοχοποιείται ένα συγκεκριμένο πρόσθετο ότι προκαλεί βλάβες ή ακόμη και καρκινογενέσεις. Τα παστά, τα καπνιστά, οι πίκλες και τα τουρσί για παράδειγμα ενοχοποιούνται για καρκίνους στο στομάχι. Αυτό ίσως εξηγεί τα ασυνήθιστα υψηλά ποσοστά καρκίνου του στομάχου στην Ιαπωνία, όπου τα τουρσί και τα αλμυρά είναι καθημερινά στα πιάτα των ντόπιων.

Το Ιούνιο του 2010 δημοσιεύτηκε μια έρευνα στο American Journal of Clinical Nutrition που στοχοποιεί τη δίαιτα υψηλή σε αλάτι ως υπεύθυνη για 10% υψηλότερο ρίσκο στην εμφάνιση καρκίνου του στομάχου. Επιπλέον χρωστικές τροφίμων είναι στο στόχαστρο για μια σειρά από κινδύνους σε σχέση με την υγεία. Η έρευνα επάνω στις χρωστικές που χρησιμοποιούνται στην τροφική αλυσίδα περιορίζεται σε ζώα (ποντίκια και αρουραίους) και όχι σε ανθρώπους. Αρκετοί όμως είναι αυτοί που ισχυρίζονται πως οι χρωστικές είναι τοξικές και ενδέχεται να προκαλούν καρκινογενέσεις ακόμη και σε ανθρώπους.

2. Κόκκινο κρέας, επεξεργασμένα κρέατα, κρέατα στα κάρβουνα.

Έχει βρεθεί πως ο καρκίνος του στομάχου είναι πιο σύνηθες σε άτομα που τρώνε πολύ κόκκινο κρέας ή επεξεργασμένα κρέατα. Στην κατηγορία κόκκινα κρέατα συμπεριλαμβάνονται όλα τα φρέσκα, οι κιμάδες, τα κατεψυγμένα βοοειδή, το αρνί, το χοιρινό και τα μοσχαρίσια. Όλα τα επεξεργασμένα κρέατα που ενέχουν κινδύνους είναι τα σαλάμια, το μπέικον, τα λουκάνικα πάσης φύσεως, τα πατέ, το corned beef, οι κονσέρβες και πολλά πολλά άλλα.

Όταν τρώτε κάτι από τα παραπάνω σίγουρα τρώτε και μια γερή δόση από νιτρικά άλατα (sodium nitrite και sodium nitrate), πρόσθετα που χρησιμοποιούνται για τη συντήρηση, την ωραία όψη (!), τη γεύση και την υφή. Δυστυχώς όλα αυτά τα στοιχεία μετατρέπονται σε νιτροζαμίνες, χημικές ουσίες άκρως καρκινογόνες σε εργαστηριακές μελέτες με ποντίκια. Επιπλέον τα hotdog, το bacon, τα χωριάτικα λουκάνικα και τα αλλαντικά σηντηρούνται με μεθόδους όπως το κάπνισμα ή η πάστωση, πράγμα που αυξάνει την έκθεση σε καρκινογόνες ουσίες όπως οι ετεροκυκλικές αμίνες.

Όταν ψήνουμε κρέατα στα κάρβουνα δημιουργούνται χημικές ενώσεις που δημιουργούν κυτταρικές αλλοιώσεις. Αυτές οι χημικές ενώσεις, γνωστές και ως ετεροκυκλικές αμίνες είναι άκρως επικίνδυνες. Η ομάδα της Healthia έχει γράψει ένα αναλυτικό άρθρο για τους τρόπους με τους οποίους μπορούμε να εξουδετερώσουμε τις ενώσεις αυτές. Δείτε αναλυτικά το άρθρο ΕΔΩ. Ο τρόπος που θα μαγειρέψετε το φαγητό σας παίζει τεράστιο ρόλο στο κατά πόσο υγιεινό θα είναι το "προφίλ" του πιάτου που θα έχετε μπροστά σας. Τα παραψημένα κρέατα, ελαφρώς καμένα στην άκρη είναι τα πιο επικίνδυνα που μπορείτε να φάτε πάντως με το μεγαλύτερο ρίσκο για την υγεία σας.

3. Ζάχαρη. Ο λευκός εχθρός της υγείας σας.

Υπάρχουν πολλά site που υποστηρίζουν την ιδέα ότι η ζάχαρη «θρέφει» τον καρκίνο. Ισχυρίζονται ότι τρώγοντας φαγητά που περιέχουν ζάχαρη οι καρκινικοί όγκοι μεγαλώνουν γρηγορότερα. Ως επακόλουθο πολλοί ασθενείς αποκλείουν κάθε μορφής τροφές που περιέχουν σάκχαρα, ακόμη και αυτά που περιέχουν πολυάριθμα θρεπτικά συστατικά, όπως τα φρούτα.

Ωστόσο, δεν υπάρχουν μελέτες με οριστικά συμπεράσματα επάνω σε ανθρώπους που να αποδεικνύουν ότι η ζάχαρη κάνει τα καρκινικά κύτταρα να πολλαπλασιάζονται γρηγορότερα. Το να αποφεύγει κανείς τροφές που έχουν μέσα ραφιναρισμένη ζάχαρη είναι σε γενικές γραμμές καλή ιδέα. Το να κόψει κάποιος τελείως τα σάκχαρα από τη διατροφή του δε σημαίνει πως αυτομάτως τα καρκινικά κύτταρα θα σταματήσουν να πολλαπλασιάζονται. Σύμφωνα με τη Mayo clinic η ζάχαρη δεν κάνει τους καρκινικούς όγκους να αναπτύσσονται γρηγορότερα. Όλα τα κύτταρα, συμπεριλαμβανομένου και των καρκινικών εξαρτώνται από το σάκχαρο του αίματος για ενέργεια. Παρέχοντας περισσότερο σάκχαρο στο αίμα δεν επιταχύνει την ανάπτυξη των καρκινικών κυττάρων. Κατά τον ίδιο τρόπο, στερώντας σάκχαρο από τον οργανισμό μας δεν επιβραδύνει την ανάπτυξή τους.

Η σχέση μεταξύ ζάχαρης και καρκίνου είναι διαφορετική. Σύμφωνα με το Canadian Cancer Society τρώγοντας φαγητά πλούσια σε λευκούς υδατάνθρακες οδηγεί πιθανότατα σε αύξηση βάρους. Όλες οι έρευνες συνηγορούν πως η παχυσαρκία αυξάνει κατακόρυφα τις πιθανότητες εμφάνισης διαφόρων μορφών καρκίνου.

Η παχυσαρκία πολλές φορές είναι υπεύθυνη για  αλλαγές στο ορμονικό προφίλ και στα επίπεδα ινσουλίνης πράγμα που αυξάνει το ρίσκο για εμφάνιση καρκίνου του μαστού, του παχέος εντέρου ή των ωοθηκών. Έτσι λοιπόν είναι σημαντικό να περιορίσουμε τη ζάχαρη και όλους τους λευκούς επεξεργασμένους υδατάνθρακες από τη διατροφή μας. Με άλλα λόγια αν θέλετε να έχετε καλή υγεία ξεχάστε τα αναψυκτικά, τα cookies, τα γλυκά, τα κέικ αλλά και τα μακαρόνια, τις σάλτσες και τις συσκευασμένες σούπες.
Διαβάστε προσεκτικά τις ετικέτες των τροφίμων. Η ζάχαρη είναι κρυμμένη κάτω από διάφορες ονομασίες: φρουκτόζη, λακτόζη, σουκρόζη, μαλτόζη, γλυκόζη, δεξτρόζη και πολλά άλλα.

4.  Τηγανητό φαγητό, τηγανητές πατάτες, τσιπς και σνακ.

Οι αγαπημένες σας τηγανητές πατάτες, τα τσιπς από το περίπτερο και τα αλμυρά σνακ το πιο πιθανό είναι να είναι φορτωμένα με τεράστιες ποσότητες από ακρυλαμίδια. Μια άκρως καρκινογόνη ουσία που δημιουργείται όταν μαγειρεύουμε σε υψηλή θερμοκρασία όπως το τηγάνισμα. Τα ακρυλαμίδια συνήθως δημιουργούνται όταν μαγειρεύουμε σε θερμοκρασίες άνω των 125 βαθμών κελσίου. Ωστόσο στις τηγανιτές πατάτες και στα τσιπς έχουν βρεθεί τεράστιες ποσότητες σε σχέση με άλλα τρόφιμα.  

Μέθοδοι μαγειρέματος όπως το τηγάνισμα το ψήσιμο στο γκριλ και στα κάρβουνα είναι πολύ πιθανό να δημιουργήσουν ακρυλαμίδια, εν αντιθέσει με το βράσιμο και το μαγείρεμα στον ατμό. Το μαγείρεμα για πολύ ώρα καθώς και σε υψηλές θερμοκρασίες αυξάνει τη συγκέντρωση ακρυλαμιδίων στο φαγητό. Η μακροχρόνια έκθεση στις συγκεκριμένες καρκινογόνες ουσίες προκαλεί μια σειρά από όγκους με πειράματα με ζώα. Μελέτες σε ανθρώπους ακόμη σε έχουν δείξει άμεσο συσχετισμό. Πέραν τούτου όμως υπάρχει η σύσταση να αποφεύγεται η συστηματική κατανάλωση τέτοιων τροφών ως γενικότερη οδηγία για καλή υγεία.

Οι περισσότερες τέτοιες τροφές περιέχουν και κάποιες άλλες άκρως καρκινογόνες ουσίες. Τα τρανς λιπαρά οξέα. Γνωστά και ως υδρογονωμένα έλαια. Η μέθοδος της υδρογόνωσης είναι γνωστή από παλιά στη βιομηχανία τροφίμων. Μετατρέπει τα υγρά λιπαρά σε στερεά και γίνονται πιο ανθεκτικά στην αλλοίωση ενώ αυξάνεται ο χρόνος ζωής στο ράφι. Συναντάμε τα trans λιπαρά οξέα σε πάρα πολλά συσκευασμένα τρόφιμα όπως σάλτες, μαργαρίνες, κράκερς, δημητριακά fitness, συσκευασμένα γλυκά και παγωτά, τσιπς, πατατάκια και γαριδάκια, τηγανητά φαγητά και πολλά άλλα.
Τα trans λιπαρά οξέα όχι μόνο αυξάνουν το ρίσκο για καρδιαγγειακά προβλήματα και διαβήτη τύπου 2, μεγάλη και μακροχρόνια κατανάλωση σχετίζεται με καρκίνο στον προστάτη και χρόνιες φλεγμονές.    

5. Κατάχρηση σε αλκοόλ

Υπάρχουν πολυάριθμες επιστημονικές έρευνες με σαφής τοποθετήσεις που συνδέουν την κατανάλωση αλκοόλ με συγκεκριμένες μορφές καρκίνου. Όσο περισσότερο αλκοόλ καταναλώνει κάποιος σε τακτική βάση τόσο μεγαλύτερες οι πιθανότητες να παρουσιαστεί κάποια σχετική μορφή καρκίνου. Σύμφωνα με το Cancer Research UK και το American Cancer society, το αλκοόλ αυξάνει το ρίσκο για μια σειρά από καρκίνου όπως του στόματος, του ήπατος, του στήθους, του εντέρου και του φάρυγγα.

Πιθανόν να έχετε ακούσει για μελέτες για συγκεκριμένες ουσίες που βρίσκονται στο κόκκινο κρασί όπως η ρεσβερατρόλη οι οποίες παρουσιάζουν αντικαρκινικές ιδιότητες. Ωστόσο, όπως και σε πολλές άλλες περιπτώσεις «το μέτρο» είναι το κλειδί. Οι γενικές οδηγίες τόσο σε θέματα  διατροφής όσο και άσκησης με γνώμονα την πρόληψη του καρκίνου το American Cancer Society συστήνει σε όσους καταναλώνουν αλκοόλ να περιορίσουν τα ποτά σε 2 την ημέρα για τους άντρες και 1 για τις γυναίκες.

Posted on 2016-12-03 by Γρηγόρης Καρύδας FOOD THERAPY, WARNINGS 5535

Blog categories

Blog search

QR code

Είδατε πρόσφατα

Χωρίς προϊόντα