Βιταμίνη D. 8 σημάδια και συμπτώματα ότι σας λείπει βιταμίνη του ηλίου.

Βιταμίνη D. 8 σημάδια και συμπτώματα ότι σας λείπει βιταμίνη του ηλίου.


Η βιταμίνη D είναι μια εξαιρετικά σημαντική θρεπτική ουσία που έχει ισχυρή επίδραση σε μια σειρά από συστήματα μέσα στο ανθρώπινο σώμα (1). Σε αντίθεση με άλλες βιταμίνες η βιταμίνη D λειτουργεί στην πραγματικότητα ως ορμόνη και κάθε κύτταρο μέσα στο σώμα μας έχει ένα υποδοχέα για αυτήν.

Το σώμα μας τη συνθέτει από τη χοληστερίνη όταν εκτιθέμεθα στις ακτίνες του ηλίου. Βρίσκεται σε μια σειρά από τρόφιμα σε μικροποσότητες, με οι κύριες πηγές να είναι τα παχιά ψάρια και τα ενισχυμένα γαλακτοκομικά. Ωστόσο είναι σχετικά δύσκολο να πάρουμε αρκετή ποσότητα από τα τρόφιμα μόνο.

Η συνιστώμενη ημερήσια δοσολογία κυμαίνεται από 400 εώς 800 μονάδες (IU). Πολλοί είναι όμως οι ειδική που ισχυρίζονται πως χρειάζονται μεγαλύτερες δόσεις. Η έλλειψη βιταμίνης D είναι σχετικά συχνή στις μέρες μας.

Υπολογίζεται ότι σε παγκόσμιο επίπεδο πάνω από 1 δισεκατομμύριο κόσμος έχουν χαμηλά επίπεδα βιταμίνης D στο αίμα τους! (2).

Σύμφωνα με μια μελέτη του 2011, το 41,6% στο σύνολο των ενηλίκων στις ΗΠΑ έχουν έλλειψη βιταμίνης D. Το νούμερο εκτοξεύεται στο 69,2% στους Ισπανούς (ρίζα) και στο 82,1% για τους Αφρο-Αμερικανούς (3).

Μερικοί από τους πιο συχνούς παράγοντες ρίσκου που σχετίζονται με τα χαμηλά επίπεδα βιταμίνης D είναι:

  • σκούρο χρώμα δέρματος
  • πρόωρο γήρας
  • περιττά κιλά ή παχυσαρκία
  • σπάνια κατανάλωση ψαριών ή γαλακτοκομικών προϊόντων
  • κατοικία σε χώρες με χαμηλή ηλιοφάνεια
  • υπερβολική χρήση αντηλιακού
  • μηδενική έκθεση στο ήλιο

Άτομα τα οποία κατοικούν σε χώρες κοντά στον ισημερινό έχουν λιγότερες πιθανότητες να εμφανίζουν έλλειψη βιταμίνης D καθώς συχνά εκτίθενται στην ηλιακή ακτινοβολία.

Το παράδοξο είναι πως στην ηλιόλουστη Ελλάδα ένα μεγάλο ποσοστό του γενικού πληθυσμού εμφανίζει χαμηλά επίπεδα βιταμίνης D χωρίς καν να το γνωρίζει.

Τα συμπτώματα είναι τέτοια που δύσκολα κάποιος μπορεί να κάνει άμεσο συσχετισμό, ακόμη και αν έχουν ιδιαίτερα "αρνητική" επίδραση στην ποιότητα ζωής και στην καθημερινότητα του μέσου ανθρώπου.

Παρακάτω σας παραθέτουμε 8 σημάδια και συμπτώματα έλλειψης βιταμίνης D.

  1. Αρρωσταίνετε πολύ συχνά, κολλάτε εύκολα μεταδοτικές ασθένειες ή γρίπη.
  2. Αισθάνεστε εξάντληση και κούραση
  3. Έχετε συχνά πόνους στα κόκκαλα και στη μέση
  4. Παρουσιάζετε συμπτώματα κατάθλιψης και έχετε κακή διάθεση
  5. Παρατηρείτε αργή επούλωση πληγών ή τραυμάτων
  6. Έχετε οστεοπόρωση
  7. Παρουσιάζετε ανεξήγητη τριχόπτωση
  8. Έχετε συχνά μυϊκούς πόνους

Η έλλειψη βιταμίνης D είναι ιδιαίτερα συχνή στις μέρες μας και πάρα πολύς κόσμος δεν το γνωρίζει καν καθώς δεν έχει διαγνωσθεί. Τα συμπτώματα συνήθως δεν είναι ξεκάθαρα, πράγμα που σημαίνει πως δεν μπορούμε ευθύς εξ αρχής να συμπεραίνουμε εάν πρόκειται για έλλειψη βιταμίνης D ή κάτι άλλο.

Πάντως σε περίπτωση που παρουσιάζετε κάποια από τα παραπάνω συμπτώματα ή σημάδια καλό θα είναι με μια απλή εξέταση αίματος να δείτε άμα η αιτία είναι η έλλειψη βιταμίνης D.

Η διόρθωση του προβλήματος σε περίπτωση που υπάρχει έλλειψη είναι ιδιαίτερα εύκολη. Πρέπει απλά να εκτεθούμε περισσότερο στον ήλιο ή να φάμε περισσότερες τροφές που είναι πλούσιες σε βιταμίνη D.

Γρήγορη αποκατάσταση έλλειψης βιταμίνη D με εξειδικευμένα συμπληρώματα διατροφής

Δυστυχώς είναι πολύ λίγες οι τροφές που περιέχουν μεγάλες ποσότητες βιταμίνης D με κορυφαία το χέλι, το σολομό, τα στρείδια και οι γαρίδες.

Εάν υπάρχει έλλειψη βιταμίνης D ή ακόμη χειρότερα ανεπάρκεια, με συγκέντρωση κάτω από 20ng ανά ml αίματος, είναι ιδιαίτερα δύσκολη η αποκατάσταση μόνο με διατροφή. Εάν σκέφτεστε να λάβετε βιταμίνη D σε σκεύασμα σας προτείνουμε να γνωρίσετε το συμπλήρωμα διατροφής D3 5000IU της Healthia. Δείτε την με ένα κλικ ΕΔΩ.

Πηγές:

1) https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/17326003

2) https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4143492/

3) https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/21310306


Posted on 2016-12-28 by Γρηγόρης Καρύδας NUTRI FACTS, HEALTHY LIFESTYLE 23975

Blog categories

Blog search

Κωδικός QR

Είδατε πρόσφατα

Χωρίς προϊόντα