Νιώθετε εξάντληση και κούραση; Ποια βιταμίνη σας λείπει;

Νιώθετε εξάντληση και κούραση; Ποια βιταμίνη σας λείπει;

Το να αισθάνεστε διαρκώς κουρασμένοι μπορεί να οφείλεται σε μια σειρά από παράγοντες και αιτίες. Λίγος ύπνος, δύσκολη καθημερινότητα, πολλές έγνοιες είναι πιθανές αιτίες. Ένας άλλος παράγοντας είναι και η κακή διατροφή, φτωχή σε θρεπτικά συστατικά.

Ένα παράδειγμα είναι η έλλειψη βιταμίνης D στο σώμα. Δυστυχώς όμως αυτή την πιθανότητα την εξετάζουμε σπάνια.

Έλλειψη βιταμίνης D, έντονη κόπωση και πονοκέφαλος.

Μελέτες έδειξαν πως ιδιαίτερα χαμηλές συγκεντρώσεις βιταμίνης D σχετίζονταν με έντονη κόπωση στην καθημερινότητα και με ιδιαίτερα αρνητικές επιπτώσεις στην ποιότητα ζωής των ατόμων που εξετάστηκαν (1), (2).

Σε μια περίπτωση, μια γυναίκα που παραπονιόταν για χρόνια κόπωση σε συνδυασμό με πονοκεφάλους σε καθημερινή βάση, βρέθηκε να έχει συγκέντρωση 5.9 ng/ml στις εξετάσεις αίματος, όταν κάτω από 20 ng/ml θεωρείται πως υπάρχει έλλειψη. Στη συνέχεια στη γυναίκα χορηγήθηκε συμπλήρωμα βιταμίνης D. Σε επόμενες εξετάσεις η μέτρηση ανέβηκε στα 39 ng/ml και τα συμπτώματα υποχώρησαν πλήρως !!! (2)

Χαμηλά επίπεδα βιταμίνης D και χαμηλά επίπεδα ενέργειας.

Ωστόσο, ακόμη και μετρήσεις όχι τόσο χαμηλές όσο αυτού του παραδείγματος, ενδέχεται να έχουν αρνητική επίδραση στα επίπεδα ενέργειας ενός ατόμου.
Μια μεγάλη μελέτη παρατήρησης που πραγματοποιήθηκε πρόσφατα εξέταζε τη σχέση της βιταμίνης D και την κόπωση σε νεαρές γυναίκες. Τα αποτελέσματα έδειξαν συγκεντρώσεις βιταμίνης D κάτω από 20 ng/ml όπως και μεταξύ 21–29 ng/ml είχαν μεγαλύτερες πιθανότητες να εμφανίσουν συμπώματα κόπωσης σε σχέση με άτομα που είχαν συγκέντρωση άνω του 30 ng/ml (3).
Μια άλλη μελέτη παρατήρησης σε νοσοκόμες βρήκε στενή σχέση χαμηλών επιπέδων βιταμίνης D και αίσθημα κόπωσης κατά δήλωση. Η μελέτη βρήκε χαμηλή συγκέντρωση βιταμίνης D στις αιματολογικές εξετάσεις στο 89% του συνόλου των νοσοκόμων! (4).

Γρήγορη αποκατάσταση της έλλειψης βιταμίνης D.

Δυστυχώς λίγες είναι οι τροφές που περιέχουν μεγάλες ποσότητες βιταμίνης D. Τέτοιες είναι το χέλι, οι σαρδέλες, η ρέγγα, ο ρόζ σολομός. Τροφές που σπάνια τρώμε αλλά δεν αρέσουν και σε πολλούς. Σε περίπτωση που θέλετε να δείτε αναλυτικά τις τροφές που είναι πλούσιες σε βιταμίνη D μπορείτε να διαβάσετε το σχετικό μας άρθρο ΕΔΩ.

Τους ηλιόλουστους μήνες τοι πρόβλημα λύνεται με την καθημερινή έκθεση στον ήλιο, καθώς η βιταμίνη D συντίθεται από το δέρμα παρουσία UV ακτίνων.

Για άμεση αποκατάσταση τυχόν έλλειψης βιταμίνη D συνίσταται η λήψη συμπληρώματος διατροφής. Τέτοιο είναι το D3 5000iu της Healthia που μπορείτε να το δείτε με ένα κλικ ΕΔΩ.

Πηγές:

(1) https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/26543719

(2) https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/21206551

(3) https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/23511484

(4) https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/26755458

Posted on 2016-12-30 by Γρηγόρης Καρύδας HEALTHY LIFESTYLE, HEALTH SECRETS 2765

Blog categories

Blog search

QR code

Είδατε πρόσφατα

Χωρίς προϊόντα