Βιταμίνη στη μάχη κατά του αυτισμού. Γνωρίζετε ποια είναι;

Βιταμίνη στη μάχη κατά του αυτισμού. Γνωρίζετε ποια είναι;

Μια τραγική στατιστική με εφιαλτικές διαστάσεις: Το ποσοστό αυτισμού σε παιδιά τα τελευταία 30 χρόνια από 1 στα 10,000 ανέβηκε στα 50 σύμφωνα με το CDC. Μια άνοδος ούτε λίγο ούτε πολύ 20,000%.
Συνδυαστικά στοιχεία με βάση τις πιο πρόσφατες μετρήσεις δείχνουν ακόμη χειρότερα νούμερα. Το 2000 το ποσοστό ήταν 1 στα 150 παιδιά. Το 2012 ήταν 1 στα 68! (1)

Την ίδια περίοδο αυξήθηκε δραματικά και η έλλειψη μιας βιταμίνης. Της βιταμίνη D, γνωστή και ως βιταμίνη του ηλίου.

Μελέτες που σχετίζουν τη βιταμίνη D με τον αυτισμό

Δύο νέες μελέτες σχετίζουν τις 2 αυτές τάσεις. Ερευνητές στο πανεπιστήμιο του Queensland's Queensland Brain Institute εξέτασαν δείγματα αίματος από 4,200 έγκυες γυναίκες καθώς και τα παιδιά που γέννησαν. (2) Ανέλυσαν τα δείγματα για τα επίπεδα βιταμίνης D και εξέτασαν τα παιδιά τους για αυτισμό (ASD).

Τα ευρήματα έδειξαν πως οι γυναίκες με έλλειψη βιταμίνης D είχαν 4 φορές περισσότερες πιθανότητες να έχουν παιδιά με αυτισμό.

Επικεφαλής της έρευνας ήταν ο Dr. John McGrath, επιδημιολόγος στο τμήμα εξελικτικής νευροβιολογίας. Τονίζει χαρακτηριστικά: «Τα αποτελέσματα της έρευνας συνιστούν πως η χορήγηση βιταμίνης D προγεννητικά ενδέχεται να μειώσει την εμφάνιση αυτισμού στα παιδιά που θα γεννηθούν.

Τα αποτελέσματα της μελέτης πρόσφατα δημοσιεύτηκαν στο Molecular Psychiatry και μπορείτε να τα δείτε εδώ: (3)

Χορήγηση βιταμίνη D σε παιδιά με αυτισμό. Τί έδειξε η έρευνα.

Σε μια άλλη πρόσφατη έρευνα, επιστήμονες έδωσαν συμπλήρωμα βιταμίνης D ή placebo σε 109 αυτιστικά παιδιά για 4 μήνες. Η ηλικία των παιδιών ήταν από 3 εώς 10 ετών. Οι ερευνητές αναφέρουν ότι: «τα συμπτώματα αυτισμού στα παιδιά βελτιώθηκαν σε μεγάλο βαθμό». Η μελέτη πρόσφατα δημοσιεύτηκε στο Journal of Child Psychology and Psychiatry. (4)
Στα παιδιά χορηγήθηκε 300IU βιταμίνης D ανά κιλό σωματικού βάρους καθημερινά με μέγιστο ποσό τα 5000IU. Οι μελέτες αποτελούν ισχυρή απόδειξη ότι η βιταμίνη D προλαμβάνει αλλά και συμβάλλει στην αντιμετώπιση του αυτισμού.

Γιατί η βιταμίνη D καταπολεμάει τον αυτισμό

Οι ερευνητές πιστεύουν πως η βιταμίνη D αυξάνει την παραγωγή της σερετονίνης. Ένας χημικός νευροδιαβιβαστής που ρυθμίζει την όρεξη, τη διάθεση, τον ύπνο, την πήξη του αίματος, τη χώνεψη, τη μνήμη και πολλές άλλες λειτουργίες. Είναι επίσης απαραίτητη για την ομαλή ανάπτυξη του εγκεφάλου.
Η σερετονίνη απίζει καταλυτικό ρόλο στην ανάπτυξη των εγκεφαλικών κυττάρων. Έλλειψη μπορεί να οδηγήσει σε μια σειρά από τα κλασσικά συμπτώματα του αυτισμού όπως έλεγχος των παρορμήσεων και δυσκολία στην κοινωνικοποίηση και συναναστροφή με τους γύρω.

Αποκατάσταση έλλειψης βιταμίνης D


Η έλλειψη βιταμίνης D στις μέρες μας είναι από τις πιο συνηθισμένες περιπτώσεις μεταξύ παιδιών και ενηλίκων. Το British Medical Journal αναφέρει πως το 40% των ενηλίκων άνω των 50 δεν έχουν επαρκή επίπεδα βιταμίνης D στο σώμα τους ενώ κοντά στο 50% των παιδιών έχουν έλλειψη.
Υπό το νέο φως των μελετών και πρόσφατων ευρημάτων που σχετίζουν την έλλειψη βιταμίνης D με τον αυτισμό είναι κρίσιμο οι έγκυες γυναίκες καθώς και τα παιδιά να λαμβάνουν επαρκή ποσότητα της γνωστής «βιταμίνης του ηλίου». Ούτως ή άλλως η έλλειψη βιταμίνης D εκτός από τον αυτισμό σχετίζεται με τον καρκίνο, το διαβήτη, τα καρδιαγγειακά προβλήματα, την αρθρίτιδα και την οστεοπόρωση.
Ζητήστε από το γιατρό σας να γράψει μια εξέταση για τα επίπεδα βιταμίνης D. Τα ιδανικά επίπεδα είναι 50-80 ng/mL. Εάν τα επίπεδά σας είναι χαμηλότερα υπάρχουν 3 φυσικοί τρόποι για να τα αυξήσετε:

  1. Κάντε ηλιοθεραπεία «χωρίς αντηλιακό». Για 20 λεπτά εκθέστε τα χέρια και τα πόδια σας στις ευεργετικές ακτίνες του ηλίου. Εάν φοβάστε μήπως καείτε δοκιμάστε να το κάνετε σε δύο 10λεπτά ή τρία 7λεπτα με διάλλειμα στη σκιά για 20 λεπτά. Οι ιδανικές ώρες είναι από τις 10:00 εώς τις 15:00
  2. Φάτε καθημερινά τροφές πλούσιες σε βιταμίνη D. Τέτοια τρόφιμα είναι οι αντσούγιες, ο άγριος σολομός, τα αυγά, τα μανιτάρια. Για αναλυτική λίστα με όλες τις πηγές βιταμίνης D στα τρόφιμα μπορείτε να δείτε το αναλυτικό μας άρθρο κάνοντας κλικ ΕΔΩ
  3. Πάρτε ένα συμπλήρωμα βιταμίνης D. Προτείνουμε μια δόση των 5000IU την ημέρα. Ένα τέτοιο συμπλήρωμα είναι το D3 5000IU της Healthia και μπορείτε να το δείτε με ένα κλικ ΕΔΩ.

Ένα μήνα αργότερα, μετά από ημερήσια έκθεση στον ήλιο, τρώγοντας τροφές πλούσιες σε βιταμίνη D ή λαμβάνοντας συμπλήρωμα διατροφής, ξανακάνετε το τεστ για να ελέξτε εάν έχετε εξασφαλίσει το ελάχιστο ποσό των 50 ng/mL.

Αποποίηση ευθύνης: Οι πληροφορίες που περιέχονται στο παρόν άρθρο έχουν καθαρά ενημερωτικό χαρακτήρα και δε μπορούν να αντικαταστήσουν γνωμάτευση του γιατρού σας ή την επίσκεψη σε εξειδικευμένο σύμβουλο υγείας. Εάν αποφασίσετε να ακολουθήσετε κάποια εξειδικευμένη διατροφή και αντιμετωπίζετε κάποιο πρόβλημα υγείας συμβουλευτείτε το θεράποντα ιατρό σας πρώτα.

Πηγές:

(1) https://www.cdc.gov/ncbddd/autism/data.html

(2) http://www.qbi.uq.edu.au/news/qbi-confirms-vitamin-d-link-autism-traits

(3) http://www.nature.com/mp/journal/vaop/ncurren/full/mp2016213a.html

(4) http://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1111/jcpp.12652/abstract

Posted on 2017-02-21 by Γρηγόρης Καρύδας NUTRI FACTS, HEALTH SECRETS 1753

Blog categories

Blog search

QR code

Είδατε πρόσφατα

Χωρίς προϊόντα