Κατάθλιψη και κακή διάθεση. Μήπως σας λείπει βιταμίνη D;

Κατάθλιψη και κακή διάθεση. Μήπως σας λείπει βιταμίνη D;

Η κατάθλιψη στις μέρες μας δυστυχώς σαρώνει. Σίγουρα οι συνθήκες του περιβάλλοντος, το άγχος και το στρες παίζουν τεράστιο ρόλο, πέρα από τυχόν παθολογικά αίτια. Η κακή διάθεση και η κατάθλιψη όμως ενδέχεται να οφείλεται σε διατροφικές ελλείψεις.

Κατάθλιψη και κακή διάθεση ενδέχεται να οφείλεται σε έλλειψη βιταμίνης D.

Η καταθλιπτική διάθεση ενδέχεται να είναι σημάδι έλλειψης βιταμίνης D. Σε διάφορες μελέτες οι ερευνητές βρήκαν συσχετισμό έλλειψης βιταμίνης D με συμπτώματα κατάθλιψης, κυρίως σε άτομα περασμένης ηλικίας (1) (2).

Σε μια ανάλυση που διεξήχθησε το 65% των μελετών παρατήρησης βρήκαν συσχετισμό μεταξύ χαμηλής συγκέντρωσης βιταμίνης D και κατάθλιψης. Από την άλλη μεριά οι περισσότερες ελεγχόμενες μελέτες που έχουν μεγαύτερη επιστημονική βαρύτητα από τις μελέτες παρατήρησης δεν έδειξαν σαφή συσχέτιση (1).

Ωστόσο οι ερευνητές που ανέλυσαν τις μελέτες παρατήρησαν πως οι δοσολογίες βιταμίνης D που χορηγήθηκαν ήταν στις περισσότερες περιπτώσεις χαμηλές. Σε άλλες περιπτώσεις ο χρόνος που διήρκησε η μελέτη ήταν σχετικά μικρός ώστε να φανεί η επίδραση της χορήγησης του συμπληρώματος στη διάθεση.

Κατάθλιψη κατά τη διάρκεια του φθινοπώρου και του χειμώνα.

Κάποιες ελεγχόμενες μελέτες έδειξαν πως η χορήγηση βιταμίνης D σε άτομα που είχαν έλλειψη βοήθησε στην βελτίωση των συμπτωμάτων κατάθλιψης, συμπεριλαμβανομένου αυτής που εμφανίζεται κατά τη διάρκεια του φθινοπώρου και του χειμώνα που έχει χαμηλότερες θερμοκρασίες και λιγότερη ηλιοφάνεια (3), (4).
Συμπερασματικά μπορούμε να πούμε πως η κατάθλιψη πολλές φορές σχετίζεται με χαμηλά επίπεδα βιταμίνης D στο σώμα και κάποιες μελέτες συνηγορούν πως η λήψη συμπληρωμάτων μπορεί να βελτιώσει αισθητά τη διάθεση.

Γρήγορη διόρθωση της έλλειψης βιταμίνης D.

Η έλλειψη βιταμίνης D είναι ιδιαίτερα συχνή στις μέρες μας και πάρα πολύς κόσμος δεν το γνωρίζει καν καθώς δεν έχει διαγνωσθεί. Τα συμπτώματα συνήθως δεν είναι ξεκάθαρα, πράγμα που σημαίνει πως δεν μπορούμε ευθύς εξ αρχής να συμπεραίνουμε εάν πρόκειται για έλλειψη βιταμίνης D ή κάτι άλλο.

Η διόρθωση του προβλήματος σε περίπτωση που υπάρχει έλλειψη είναι ιδιαίτερα εύκολη. Πρέπει απλά να εκτεθούμε περισσότερο στον ήλιο ή να φάμε περισσότερες τροφές που είναι πλούσιες σε βιταμίνη D. Εάν πάλι αυτό σας φαίνεται πολύ δύσκολο ή υπάρχει ενδεχόμενο να έχετε σοβαρή έλλειψη βιταμίνης D σας προτείνουμε να γνωρίσετε το συμπλήρωμα διατροφής D3 5000IU της Healthia που είναι το πιο ισχυρό που κυκλοφορεί στην αγορά. Μπορείτε να το δείτε με ένα κλικ παρακάτω.

Αποποίηση ευθύνης: Οι πληροφορίες που περιέχονται στο παρόν άρθρο έχουν καθαρά ενημερωτικό χαρακτήρα και δε μπορούν να αντικαταστήσουν γνωμάτευση του γιατρού σας ή την επίσκεψη σε εξειδικευμένο σύμβουλο υγείας. Εάν αποφασίσετε να ακολουθήσετε κάποια εξειδικευμένη διατροφή και αντιμετωπίζετε κάποιο πρόβλημα υγείας συμβουλευτείτε το θεράποντα ιατρό σας πρώτα.

Πηγές:

(1) https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/26998791

(2) https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/23636546

(3) https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/18793245

(4) https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/19616172

Posted on 2017-02-22 by Γρηγόρης Καρύδας HEALTHY LIFESTYLE, HEALTH SECRETS 1843

Blog categories

Blog search

QR code

Είδατε πρόσφατα

Χωρίς προϊόντα