Γιατί μετά από μια εξαντλητική δίαιτα παχαίνουμε αμέσως;

Γιατί μετά από μια εξαντλητική δίαιτα παχαίνουμε αμέσως;


Όλη η ιστορία ξεκινάει με το πως ερμηνεύει το μυαλό μας τη λέξη "ΠΕΙΝΑΩ"

Οι περισσότερες γυναίκες που παχαίνουν 3-5 κιλά, το πρώτο πράγμα που σκέφτονται είναι:

"θα το ράψω για 2 βδομάδες και θα επανέλθω στα ίδια κιλά που ήμουν".

Ποιά είναι όμως η αλήθεια; Τι ισχύει στην πραγματικότητα; Γιατί αυτή είναι η χειρότερη στρατηγική που μπορείτε να κάνετε; Ας ξεκινήσουμε πρώτα από την έννοια του βασικού μεταβολισμού.

Ο βασικός μεταβολισμός ηρεμίας με απλά λόγια.

Ο βασικός μεταβολισμός ηρεμίας είναι οι θερμίδες που χρειάζεστε για να επιβιώσετε 24 ώρες όταν είστε σε απόλυτη ηρεμία. Δηλαδή στο κρεβάτι, χωρίς να κουνιέστε, χωρίς να ζεσταίνεστε ή να κρυώνετε ή ακόμη να σκέφτεστε! Για να το παρομοιάσουμε με ένα άλλο παράδειγμα είναι η βενζίνη που χρειάζεται ένα αυτοκίνητο για 24 ώρες όταν το έχουμε βάλει μπρος και είναι στο ρελαντί, χωρίς να το κινούμε και χωρίς να δουλεύει το air condition.

Ο βασικός μεταβολισμός για τον κάθε άνθρωπο είναι μοναδικός. Στις γυναίκες συνήθως είναι από 1400 εώς 1600 θερμίδες ενώ στους άντρες είναι από 1700 εώς 2000 θερμίδες. Από αυτές τις θερμίδες το 25% χρησιμοποιεί ο εγκέφαλος (όταν δε σκέφτεται!!!), το 30% το συκώτι, 17% οι μύες (όταν είμαστε σε πλήρη ακινησία), 8% η καρδία μας, 10% τα νεφρά, ίσα ίσα για να πάρετε μια εικόνα.

Οι θερμίδες που καταναλώνουμε όμως καθημερινά σε μια συνηθισμένη μέρα είναι από 20% εώς και 25% παραπάνω (δουλειά, κίνηση / δραστηριότητα, σκέψη, κρύο ζέστη). Με άλλα λόγια μια φυσιολογική γυναίκα «χρειάζεται» στην καθημερινότητά της 1600 εώς 1800 θερμίδες για να διατηρήσει το βάρος της και να καλύψει τις ανάγκες της.
Πάμε τώρα να δούμε την έννοια του «λίπους». Τα ανεπιθύμητα ψωμάκια, τα παχάκια και ούτω καθ εξής.

Ένα κιλό λίπους. Πως το βάζουμε, πως το χάνουμε με απλά λόγια.

Ένα κιλό λίπους ισοδυναμεί με 7700 θερμίδες. Τι σημαίνει με λίγα λόγια αυτό; Εάν φάμε 1 κιλό φαγητό και ανέβουμε στη ζυγαριά δε σημαίνει ότι παχύναμε 1 κιλό. Το φαγητό ζυγίζει, όπως και τα υγρά που πίνουμε. Το ίδιο συμβαίνει και με αυτά που αφήνουμε στην τουαλέτα… Υγρά και στερεά. Με απλά λόγια αν φάμε πολύ θα ζυγίζουμε περισσότερο μέχρι την επόμενη φορά που θα πάμε στην τουαλέτα.

Σημασία έχει το ισοζύγιο θερμιδών, ή αλλιώς το ενεργειακό ισοζύγιο.

Το ενεργειακό ισοζύγιο είναι πόσες θερμίδες φάγαμε και πόσες θερμίδες κάψαμε. Με απλά λόγια εάν τρώμε 2200 θερμίδες κάθε μέρα ενώ «καίμε» 1500, περισσεύουν 700 θερμίδες. Σε 11 μέρες (7*700 = 7700 θερμίδες) θα έχουμε βάλει 1 κιλό λίπος. Το ίδιο ισχύει και από την ανάποδη. Εάν κάθε μέρα τρώμε 1700 θερμίδες αλλά «καίμε» 2400 σε 11 μέρες θα έχουμε χάσει 1 κιλό λίπους, ενώ σε ένα μήνα θα έχουμε χάσει περίπου 3 κιλά.

Τα πράγματα βέβαια δεν είναι τόσο απλά όσο τα περιγράφουμε. Παίζουν ρόλο πολλοί παράγοντες όπως:

  • η ποιότητα διατροφής (κάθε γεύματος)
  • η καθημερινότητα (εύκολη, δύσκολη, απαιτητική, κουραστική, έντονη κλπ)
  • η γενικότερη υγεία (όταν είμαστε άρρωστοι καίμε περισσότερες θερμίδες)
  • η φυσική κατάσταση (καθιστική ζωή, κίνηση, άθληση)

Σε κάθε περίπτωση, αυτό που πρέπει να σημειώσουμε είναι πως πρέπει καθημερινά να τρώμε τόσες θερμίδες ώστε να βρισκόμαστε κοντά στο βασικό μας μεταβολισμό. (+ / - 15%).

Εάν θέλουμε να αδυνατίσουμε πρέπει να αυξήσουμε τις καύσεις μας (με γυμναστική ή άλλες δραστηριότητες που δαπανούν θερμίδες) και όχι να ψαλιδίσουμε την τροφή μας για να φτάσουμε στο 50% του βασικού μας μεταβολισμού, δηλαδή των ημερησίων αναγκών μας για την επιβίωση…

Εκεί την "πατούν" οι περισσότεροι και οι περισσότερες. Λένα απλά "θα το ράψω" και τρώνε την ημέρα από 300 εώς 500 θερμίδες. Δηλαδή πολύ κάτω από το βασικό τους μεταβολισμό ημρεμίας. Εκεί μετά από 24 εώς 48 ώρες, εκτός από το ακραίο αίσθημα της πείνας το σώμα αρχίζει θα αισθάνεται "κίνδυνο" χωρίς εσείς να το καταλαβαίνεται.

Πάμε τώρα να δούμε το βασικό μας θέμα. Τη λέξη «ΠΕΙΝΑΩ» που συνδέεται με λιγούρες, κράμπες στο στομάχι, όρεξη για γλυκό, έννοια της στέρησης αλλά και με ενοχές. Είναι σίγουρα από τα πιο δυσάρεστα συναισθήματα που βιώνει ο άνθρωπος.

Πως ερμηνεύεται στο μυαλό μας η λέξη "ΠΕΙΝΑΩ"

Η λέξη "Πεινάω" ερμηνεύεται στον εγκέφαλό μας ως:
ΚΙΝΔΥΝΟΣ: Χρειάζομαι ενέργεια & θρεπτικά συστατικά για να συντηρήσω τον οργανισμό μου.

Εάν πεινάτε πολλές ώρες ή και μέρες το μήνυμα που παίρνει ο εγκέφαλος είναι:

  1. Δεν υπάρχει φαγητό στη φύση. Όσο και αν σας φαίνεται αστείο, ο εγκέφαλός σας δε μπορεί να γνωρίζει τις προθέσεις σας και υποθέτει ακριβώς αυτό το πράγμα.
  2. Κινδυνεύουμε από ασιτία. Είναι από τα πρώτα ένστικτα της επιβίωσης στον άνθρωπο: «ο κίνδυνος της ασιτίας»
  3. Πρέπει να ελαττώσουμε τις καύσεις. Πάση θυσία πρέπει να κάνουμε εξοικονόμηση ενέργειας γιατί δεν υπάρχει αρκετή ποσότητα φαγητού.

Εσείς μπορεί να ξέρετε ότι φαγητό έχει στο ψυγείο αλλά το σώμα σας δεν το ξέρει αυτό!

Αυτομάτως λοιπόν για να μας προστατέψει, τί αποφάσεις παίρνει για λογαριασμό μας;

  • Αποθηκεύει ότι τρώμε γιατί θεωρεί ότι έρχονται δύσκολες μέρες!
  • Φυλάει το λίπος του σαν κόρη οφθαλμού γιατί είναι η αποθήκη ενέργειας.
  • Καίει τους μύες γιατί δαπανούν πολύτιμη ενέργεια, ακόμη και όταν δεν κινούμαστε.
  • Ρίχνει τους καθημερινούς ρυθμούς μας και τις επιδόσεις μας στο ελάχιστο (Energy Saving mode).
  • Μας βάζει σε mode υπνηλίας και κούρασης ώστε να αποδίδουμε το πολύ στο 30% (Hybernate - Sleep mode)

Αφού λοιπόν χάσουμε 3 εώς και 5 κιλά στη ζυγαριά τα οποία είναι:

  • 2 εώς 3 κιλά μύες
  • 2 εώς 3 λίτρα υγρά και
  • 0 εώς 0,5 κιλά λίπος

τότε αρχίζουμε να τρώμε φυσιολογικά σαν άνθρωποι πετύχαμε το στόχο μας: Η ζυγαριά δείχνει -5 κιλά. Το μήνυμα που λαμβάνει ο εγκέφαλός μας είναι:

  1. Τελείωσε ο λιμός και η πείνα!
  2. Τελείωσε η φάση της ασιτίας!
  3. Ζήτω βρήκαμε ενέργεια ξανά!!!

Τί γίνεται στις επόμενες 2-3 εβδομάδες όμως; Ως αντίδραση για να μας προστατέψει από μελλοντική ασιτία φροντίζει ΑΜΕΣΑ να κάνει ένα τεράστιο απόθεμα λίπους για ασφάλεια (5-7 κιλά), γιατί δεν ξέρει αν θα έχει φαγητό στο μέλλον. Αυτό γίνεται εύκολα γιατί οι καύσεις παραμένουν στο 30%, ο μεταβολισμός έχει καταρρεύσει στο μισό, οι μύες που παραδοσιακά καίνε πολύ ενέργεια θυσιάστηκαν, όλο το σύστημα είναι σε ύπνωση. Μην ξεχνάμε ότι προέχει η "επιβίωση" και το σώμα μας θεωρεί ότι κινδυνέψαμε.

Επιτυχία; Μάλλον όχι. Για την ακρίβεια μεγάλη αποτυχία. Εμείς σας προτείνουμε μια τελείως διαφορετική προσέγγιση για να αδυνατίσετε μια και καλή στα σίγουρα και με ασφάλεια.

Αλλάξτε το lifestyle σας. Υιοθετήστε ένα πιο υγιεινό τρόπο ζωής.

Ξεκινήστε να κάνετε 5 γεύματα την ημέρα. 3 μεγάλα υγιεινά γεύματα και 2 υγιεινά σνακ, που να περιέχουν πολλαπλά θρεπτικά συστατικά, βιταμίνες, ένζυμα, αμινοξέα, ιχνοστοιχεία και μέταλλα. Όλα αυτά τα μικροθρεπτικά συστατικά θα ξεμπλοκάρουν και θα αυξήσουν το μεταβολισμό σας. Φρέσκα φρούτα (διαφόρων χρωμάτων) και λαχανικά πρέπει να βρίσκονται καθημερινά στο μενού σας.

Εάν πάλι δεν είστε λάτρης της σαλάτας και των φρούτων σας προτείνουμε να γνωρίσετε το συμπλήρωμα διατροφής SUPER GREENS PLUS της Healthia. Μπορείτε να το δείτε με ένα κλικ ΕΔΩ.

Ξεκινήστε να είστε πιο δραστήριοι. Σηκωθείτε από την καρέκλα σας και περπατήστε. Ανεβείτε σκάλες. Προσπαθήστε να κουραστείτε σωματικά. Δώστε ερεθίσματα στο σώμα σας για να κάψει περισσότερες θερμίδες.

Εάν πάλι αισθάνεστε ότι μεταβολισμός σας είναι κολλημένος, σας προτείνουμε να γνωρίσετε το συμπλήρωμα διατροφής CAPS MAXIMUM. Η συγκεκριμένη φόρμουλα μέσω της θερμογέννησης θα αυξήσει τις καύσεις σας κατά 300 θερμίδες περίπου την ημέρα! Δείτε το με ένα κλικ ΕΔΩ.


Γραφτείτε σε ένα γυμναστήριο ή ξεκινήστε μια αθλητική δραστηριότητα. Η γυμναστική μπορεί να μεταμορφώσει ένα αγύμναστο σώμα σε μια υπέροχη σιλουέτα που όλοι γυρίζουν να κοιτάξουν.

Θέλετε να ξεφορτωθείτε μάλιστα γρήγορα τα περιττά κιλά που πήρατε; Συνδυάστε τη γυμναστική σας με το X-TREME LYPOLISIS της Healthia. Η μοναδική του φόρμουλα περιλαμβάνει 10 γνωστούς λιποδιαλύτες που λειτουργούν «συνεργιστικά». Δηλαδή το ένα συστατικό αυξάνει τη δράση του άλλου. Δείτε το με ένα κλικ ΕΔΩ.


Posted on 2016-11-12 by Γρηγόρης Καρύδας HEALTHY LIFESTYLE, WEIGHT LOSS 2360

Blog categories

Blog search

Κωδικός QR

Είδατε πρόσφατα

Χωρίς προϊόντα