Τί είναι τα προβιοτικά και ποια είναι τα οφέλη τους;

Τί είναι τα προβιοτικά και ποια είναι τα οφέλη τους;


Προβιοτικά ονομάζονται τα «καλά» ή αλλιώς «φιλικά» βακτήρια που βρίσκονται μέσα στον πεπτικό μας σωλήνα και είναι απολύτως απαραίτητα για την εύρυθμη λειτουργία του πεπτικού μας συστήματος, και όχι μόνο. Το σύνολό τους απαρτίζουν τη λεγόμενη χλωρίδα του εντέρου.

Τι είναι τα προβιοτικά; Ποιες είναι οι ιδιότητές τους και τα οφέλη τους για την υγεία;

Τα προβιοτικά είναι τα φιλικά βακτήρια που κατοικούν μέσα στο έντερό μας.

Παίζουν σημαντικό ρόλο σε όλο το πεπτικό σύστημα αλλά και σε πολυάριθμες λειτουργίες του οργανισμού.

Αποτελούν το «ρυθμιστή» στην ισορροπία καλών και παθογόνων βακτηρίων καθώς ελέγχουν ή και καταστέλλουν την υπερανάπτυξή τους. Στο σύνολό της η χλωρίδα του εντέρου ονομάζεται και «μικροβίωμα».  

Παραδοσιακά οι άνθρωποι για αιώνες είχαν ισορροπία στο μικροβίωμά τους με πληθώρα φιλικών βακτηρίων να κατοικεί στο έντερό τους, λόγω της επαφής με τη φύση σε καθημερινή βάση αλλά και της κατανάλωσης τροφών που έχουν υποστεί ζύμωση και περιέχουν προβιοτικά.

Στις μέρες μας πολλά πράγματα έχουν αλλάξει διαπαντός. Ένας άνθρωπος που κατοικεί σε μια μεγαλούπολη δεν έχει σχεδόν καμία επαφή με τη φύση και η διατροφή του περιλαμβάνει ελάχιστα προβιοτικά.

Εάν δεν καταναλώνετε αρκετή ποσότητα προβιοτικών καθημερινά μακροπρόθεσμα μπορεί να οδηγήσει σε πολύ σοβαρά προβλήματα υγείας και πεπτικές διαταραχές.

Αυξάνοντας την ποσότητα προβιοτικών στην καθημερινότητά σας θα παρατηρήσετε άμεσα τα οφέλη και τη διαφορά. Από τη βελτίωση της διάθεσης, τις εγκεφαλικές λειτουργίες, απώλεια βάρους και αύξηση μεταβολισμού ίσα ίσα για να πάρετε μια ιδέα.

Τα πολύτιμα οφέλη των προβιοτικών για τον οργανισμό

Τα οφέλη από τα προβιοτικά έχουν εξαιρετικά μεγάλο ενδιαφέρον όπως θα δούμε. Επηρεάζουν σχεδόν κάθε σύστημα του σώματος με ολιστική και πολύπλευρη δράση. Επηρεάζουν από τη διάθεσή μας μέχρι και τη ζυγαριά μας.

1. Συμβάλλουν στην εύρυθμη και καθημερινή λειτουργία του εντέρου

Αποκαθιστώντας τη χλωρίδα του εντέρου μειώνονται τα πρηξίματα, υποχωρεί η δυσκοιλιότητα και βελτιώνονται μια σειρά από διαταραχές του γαστρεντερικού συστήματος.

Έρευνα έδειξε πως συγκεκριμένα στελέχη προβιοτικών βελτιώνουν συμπτώματα ελκώδους κολίτιδας καθώς και του συνδρόμου ευερέθιστου εντέρου (1, 2)

Μια μελέτη έδειξε πως η λήψη ενός στελέχους προβιοτικών του E. coli Nissle ήταν εξίσου αποτελεσματικό στη διατήρηση της ελκώδους κολίτιδας σε ύφεση (3).

Αυτό θα μπορούσε να αποδοθεί στη μείωση της φλεγμονής και του ερεθισμού στο έντερο που προκαλείται από τα παθογόνα βακτήρια.

Συμπληρωματικά, τα προβιοτικά μπορούν να σταματήσουν ή ακόμη και να αποτρέψουν τη διάρροια πριν εμφανιστεί αλλά και τη γαστρεντερίτιδα (4)

2. Τα προβιοτικά συμβάλλουν στην απώλεια βάρους

Κάτι που μπορεί να ενδιαφέρει όλους όσους θέλουν να χάσουν βάρος είναι ότι τα προβιοτικά είναι ένας από τους συμμάχους σας.

Συγκεκριμένα στελέχη προβιοτικών εμποδίζουν την απορρόφηση των λιπιδίων από το έντερο, μεγαλύτερο μέρος των οποίων αποβάλλονται με τα κόπρανα αντί να περάσουν στην κυκλοφορία. (5)

Επιπλέον έρευνα έδειξε πως τα προβιοτικά αυξάνουν το αίσθημα του κορεσμού, αυξάνουν τις καύσεις του μεταβολισμού και εμποδίζουν την άνοδο του βάρους. Αυτό γίνεται καθώς αυξάνεται η έκκριση ορμονών όπως η GLP-1 (6, 7)

Μια μελέτη έδειξε πως γυναίκες που έλαβαν το προβιοτικό στέλεχος Lactobacillus rhamnosus για περισσότερο από 3 μήνες έχασαν 50% περισσότερο βάρος από το control group που δεν έλαβε προβιοτικά (8)

3. Τα φιλικά βακτήρια βελτιώνουν τις εγκεφαλικές λειτουργίες

Ποιος θα το περίμενε πως τα μικροσκοπικά βακτήρια μπορεί να έχουν τόσο μεγάλη επίδραση στην ψυχική μας υγεία και στην εύρυθμη λειτουργία του εγκεφάλου;

Έρευνα ανακάλυψε πως υπάρχει απευθείας επικοινωνία μεταξύ του εντέρου και του εγκεφάλου. Η λήψη συγκεκριμένων στελεχών από προβιοτικά βελτιώνει μερικές καταστάσεις όπως άγχος, κατάθλιψη, αυτισμός, διαταραχές μνήμης, διπολική διαταραχή (9)

Μια μελέτη έδειξε πως μέσα σε μόλις 8 εβδομάδες η λήψη προβιοτικών οδήγησε σε μείωση των συμπτωμάτων κατάθλιψης και παράλληλη μείωση των επιπέδων φλεγμονής στο σώμα (10)

4. Τα προβιοτικά συμβάλλουν στη μείωση της χοληστερίνης

Τα καλά νέα για την καρδιά σας είναι πως προβιοτικά έχουν την ιδιότητα να μειώνουν την κακή χοληστερίνη LDL.

Ο μηχανισμός αποδίδεται στη διάσπαση των λιπών και της χολής μέσα στο έντερο οπότε και δεν εισέρχονται στο αίμα με τη μορφή χοληστερίνης (11)

Αρκετές έρευνες έδειξαν πως η κατανάλωση ζωντανών γιαουρτιών (το παραδοσιακό με την πέτσα) για 2 εώς 8 εβδομάδες μείωσε τη συνολική χοληστερίνη κατά 4% και την κακή LDL χοληστερίνη κατά 5% (12)

5. Προβιοτικά, ποιότητα του δέρματος και δερματικές παθήσεις 

Πολλοί άνθρωποι παρατηρούν βελτίωση στην ποιότητα της επιδερμίδας με καλύτερη υφή και περισσότερη στιλπνότητα, μόλις αύξησαν την κατανάλωση προβιοτικών καθημερινά.

Έρευνες έδειξαν πως τα προβιοτικά έχουν θετική επίδραση και βελτίωση σε δερματικές καταστάσεις όπως το έκζεμα (13). Άλλες πάλι έρευνες έδειξαν πως τα προβιοτικά είχαν ευεργετική δράση στην αντιμετώπιση της ακμής και της δερματίτιδας (14)

6. Τα φιλικά βακτήρια βελτιώνουν την ανοσία και θωρακίζουν το ανοσοποιητικό σύστημα

Το ανοσοποπιητικό μας σύστημα από τη φύση του παράγει τα Τ-κύτταρα καθώς και αντισώματα που μας προστατεύουν από κάθε ξένο εισβολέα, μολύνσεις, μικρόβια και παθογόνα βακτήρια.

Τα προβιοτικά συμβάλλουν στην όλη διαδικασία ενισχύοντας την παραγωγή Τ-κυττάρων και αντισωμάτων στο λεμφικό ιστό του εντέρου (LGT) (15, 16)

Μια μελέτη έδειξε πως παιδιά που έλαβαν συγκεκριμένα στελέχη προβιοτικών είχαν μείωση στα συμπτώματα και στη διάρκεια των μολύνσεων του αναπνευστικού κατά 17% (17)

Τροφές πλούσιες σε προβιοτικά

Υπάρχουν μερικά τρόφιμα που είναι ιδιαίτερα πλούσια σε προβιοτικά. Καλό θα ήταν να συμπεριλάβετε όσο το δυνατόν περισσότερα από τα παρακάτω γίνεται καθημερινά στη διατροφή σας εάν θέλετε να αποκαταστήσετε με φυσικό τρόπο τη χλωρίδα του εντέρου σας. Αυτά είναι:

  • Γιαούρτι παραδοσιακό με γαλακτικές καλλιέργειες (αυτό με την πέτσα)
  • Κεφίρ
  • Αριάνι
  • Λάχανο τουρσί
  • Τέμπε (tempeh)
  • Μίσο (miso)
  • Αγγουράκια τουρσί
  • Ώριμα τυρία που έχουν υποστεί ζύμωση όπως η γραβιέρα, το κασέρι, η φέτα, Μετσόβου, γκούντα, τσένταρ, μοτσαρέλλα 

ALPHA PROBIOTICA full spectrum για γρήγορη αποκατάσταση της χλωρίδας του εντέρου

Πολλές φορές δεν αρκεί μόνο η κατανάλωση προβιοτικών μέσα από τα τρόφιμα. Σε περιπτώσεις πεπτικών διαταραχών είναι σχεδόν αναγκαία η λήψη προβιοτικών σε συμπλήρωμα διατροφής.

Ωστόσο δεν είναι όλα τα προβιοτικά ίδια. Θα πρέπει να προτιμήσετε σκευάσματα που περιέχουν περισσότερα από 1 στέλεχος κατά προτίμηση αλλά και συγκεκριμένα στελέχη που δημιουργούν «εποικισμό».

Με άλλα λόγια δημιουργούν αποικίες σε διάφορα σημεία του πεπτικού σωλήνα και πολλαπλασιάζονται. Έτσι αλλάζει η ισορροπία της χλωρίδας του εντέρου, ειδικά όταν έχουν προβλήματα δυσβίωσης, μυκητιάσεων, καντιντίαση και άλλων σοβαρών καταστάσεων και παθήσεων του εντέρου.

Ένα τέτοιο σκεύασμα είναι το ALPHA PROBIOTICA της Healthia. Το ALPHA PROBIOTICA της Healthia είναι ένα προβιοτικό ισχυρής δράσης πολλαπλών στελεχών με 4 δισεκατομμύρια φιλικά βακτήρια ανά κάψουλα. Κάθε κάψουλα ισοδυναμεί με 8 κουπάκια ζωντανό γιαούρτι.

Παρέχει 8 διαφορετικά στελέχη από φιλικά γαλακτικά βακτήρια τα οποία εξ' ορισμού κατοικούν σε ένα υγειές έντερο, προσφέροντας έτσι υποστήριξη πολυφασματική σε όλο το μήκος του πεπτικού σωλήνα.
Το ALPHA PROBIOTICA είναι ιδανικό για:

Δείτε το με ένα κλικ ΕΔΩ.

Πηγές:

  1. www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/25793197
  2. www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/25793197
  3. www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/15479682
  4. www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/16728323
  5. www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/25884980
  6. www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/23836895
  7. www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/20927337
  8. www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/24299712
  9. www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/27413138
  10. www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/26706022
  11. www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/22611376
  12. www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/11114681
  13. www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/11069570
  14. www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/24364369
  15. www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/21495121
  16. www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/12369194
  17. www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/11387176

Posted on 2018-12-25 by Γρηγόρης Καρύδας NUTRI FACTS, FOOD THERAPY 4574

Blog categories

Blog search

Κωδικός QR

Είδατε πρόσφατα

Χωρίς προϊόντα