Φούσκωμα, πρήξιμο, κατακράτηση, αέρια. Οι χειρότερες και οι καλύτερες επιλογές φαγητού.

Φούσκωμα, πρήξιμο, κατακράτηση, αέρια. Οι χειρότερες και οι καλύτερες επιλογές φαγητού.


Ας μιλήσουμε για κάτι δυσάρεστο: Φούσκωμα, πρήξιμο, κατακράτηση και αέρια !!!

Γνωρίζετε ότι κατά μέσο όρο 12 με 25 φορές την ημέρα "αεριζόμαστε"; Αυτό αναφέρει το Brigham and Women’s Hospital ενώ έρευνες δείχνουν ότι το φούσκωμα και το πρήξιμο της κοιλιάς επηρεάζει περίπου το 30% των Αμερικανών και πάνω από το 20% των Ευρωπαίων.

Η επίπεδη κοιλιά διαρκώς και επ' αόριστο είναι κάτι το οποίο δεν θεωρείται και πολύ "νορμάλ" υποστηρίζουν οι ειδικοί.  Τί ισχύει όμως στην πραγματικότητα; Μάθετε όλα όσα χρειάζεστε παρακάτω.

Μετά από φαΐ και το ποτό ότι καταναλώσαμε πιάνει χώρο μέσα στο στομάχι και τα έντερά μας. Δηλαδή, ο όγκος τους και μόνο διαστέλλει τα εσωτερικά τοιχώματα και αποτυπώνετε στη μεζούρα ως επιπλέον πόντοι στην περιφέρεια.

Η φουσκωμένη κοιλιά μετά το φαγητό δεν υποδηλώνει ότι κάτι πήγε στραβά με αυτό που φάγατε. Πέραν τούτου όμως υπάρχουν συγκεκριμένες τροφές που δημιουργούν ένα εξτρά πρήξιμο και κατακράτηση σε σχέση με άλλες.

Σας παρουσιάζουμε λοιπόν μια λίστα με τα χειρότερα φαγητά που ευθύνονται για το φούσκωμα, το πρήξιμο και τα αέρια και... τα καλύτερα για την αντιμετώπιση ή την αποφυγή αυτών:

Τα χειρότερα: Μπρόκολο & κουνουπίδι

Όλη η οικογένεια των λεγόμενων "σταυρανθών" λαχανικών που περιέχουν ραφινόζη, ένα σάκχαρο που παραμένει άπεπτο μέχρι τα βακτήρια στο έντερό σας να το "ζυμώσουν" και να δημιουργηθούν αέρια, προκαλούν φούσκωμα σε μια μεγάλη μερίδα του πληθυσμού.
Αυτό δε σημαίνει σε καμία περίπτωση πως πρέπει να αποφεύγετε την κατανάλωση σταυρανθών λαχανικών. Ίσα ίσα.
Το μπρόκολο, το κουνουπίδι και το κέηλ (kale) περιέχουν αμέτρητα θρεπτικά συστατικά, φυτοχημικά και ουσίες που είναι άκρως ωφέλιμες για την καλή υγεία του σύγχρονου ανθρώπου. Συστήνουμε ανεπιφύλακτα την κατανάλωση όλων αυτών των λαχανικών αλλά με μέτρο τόσο όσον αφορά τη συχνότητα όσο και την ποσότητα.
Ειδικά για όλους εσάς που έχετε ευαισθησία και γνωρίζετε ότι σας δημιουργούν αέρια φούσκωμα και τυμπανισμό. Ωμά τα σταυρανθή λαχανικά έχουν μεγαλύτερη επίδραση από βρασμένα. Δοκιμάστε πρώτα στον ατμό, όπου διατηρούνται όλα τα θρεπτικά συστατικά και αν δείτε ότι πάρα ταύτα πάλι σας ενοχλούν δοκιμάστε βρασμένα.

Τα χειρότερα: Όσπρια

Μάλλον δεν αποτελεί νέο για εσάς. Οι περισσότεροι γνωρίζετε πως οι φακές, τα φασόλια τα ρεβύθια και ο αρακάς προκαλούν αέρια, ούκ ολίγα.. Περιέχουν συγκεκριμένα είδη σακχάρων και φυτικών ινών που το σώμα μας δε μπορεί να απορροφήσει και να χωνέψει.
Τα όσπρια όταν φτάσουν στο παχύ έντερο τα βακτήρια υπεύθυνα για το μεταβολισμό των τροφών στην προσπάθειά τους να επεξεργαστούν και να χωνέψουν την τροφή δημιουργούν αέρια και πρήξιμο.
Καλό είναι να συνδυάζουμε τα όσπρια με ευκολοχώνευτες τροφές όπως το ρύζι και η κινόα. Το σώμα σας σιγά σιγά θα αρχίσει να συνηθίζει την όλη διαδικασία. Εάν τα τρώτε σε τακτική βάση το σώμα σας θα τα επεξεργάζεται πιο εύκολα.
Μη νομίζεται, το σώμα μας κάνει προσαρμογές και συνηθίζει. Εάν τα τρώτε σποραδικά όσπρια (πχ 1 φορά κάθε 6 μήνες) το πρήξιμο και το φούσκωμα θα είναι εντονότερο.

Τα χειρότερα: Γαλακτοκομικά

Εάν σας έρχονται αέρια μετά την κατανάλωση σκληρών κίτρινων τυριών ή μετά από ένα μπολ δημητριακών πιθανότατα να έχετε δυσανεξία στη λακτόζη. Το σώμα σας δε παράγει το ένζυμο λακτάση που είναι υπεύθυνο για το μεταβολισμό της λακτόζης.
Η έλλειψη λακτάσης προκαλεί ανεπιθύμητα αέρια καθώς και πολλές άλλες δυσλειτουργίες στον οργανισμό. Δοκιμάστε προϊόντα χωρίς λακτόζη ή χρησιμοποιήστε ειδικά σκευάσματα όπως το Lactaid όταν θα φάτε γαλακτοκομικά προϊόντα.

Τα χειρότερα: Μήλα

Ένα μήλο την ημέρα το γιατρό τον κάνει πέρα, το πρήξιμο όμως όχι! Τουναντίον. Περιέχει πάρα πολλές φυτικές ίνες, φρουκτόζη και σορβιτόλη, σάκχαρα που τα βρίσκουμε σε αρκετά φρούτα που όμως σε πολύ κόσμο προκαλούν φούσκωμα και αέρια.
Αυτό δε σημαίνει σε καμία περίπτωση πως πρέπει να κόψετε τα φρούτα. Το μήλο είναι ένα εξαιρετικό φρούτο με πολλαπλά οφέλη για την υγεία. Η λύση; Με μέτρο! Μην υπερβάλετε. Δεν υπάρχει λόγος να φάτε ένα καλάθι φρούτα μαζί.
Επίσης να τρώτε τα φρούτα σας ξεχωριστά από το κυρίως γεύμα και όχι αμέσως μετά !!! Άλλα φρούτα που έχουν παρόμοια δράση είναι το αχλάδι, το δαμάσκηνο και τα ροδάκινα. Με μέτρο λοιπόν και ποτέ μετά το φαγητό.

Τα χειρότερα: Αλάτι

Όταν τρώτε αλατισμένα φαγητά, καπνιστά και παστά τρόφιμα ανεβαίνουν κατακόρυφα τα επίπεδα νατρίου στο σώμα σας. Αυτό αμέσως οδηγεί σε κατακράτηση υγρών. Το να μη βάζετε αλάτι στο φαγητό σας δεν αρκεί από μόνο του. Η αλήθεια είναι ότι πάρα πολλά τρόφιμα και φαγητά συσκευασμένα κρύβουν τεράστιες ποσότητες αλατιού μέσα.
Η προτεινόμενη δοσολογία για ένα μέσο ενήλικα είναι 2,300 mg την ημέρα, ενώ για ηλικίες άνω των 50, για διαβητικούς, υπερτασικούς και για όσους έχουν πίεση η συνιστώμενη ημερησία δόση είναι 1,500 mg και κάτω.

Στην Ελλάδα η εκτίμηση είναι ότι κοντά στο 90% του πληθυσμού καταναλώνει περισσότερο αλάτι από όσο πρέπει.Το αλάτι κρύβεται μέσα σε έτοιμα γεύματα που πωλούνται στα super market, έτοιμες σούπες, ψωμιά, ακόμα και σε γλυκά.

Η συμβουλή μας: όταν αγοράζετε συσκευασμένα τρόφιμα πάντοτε να διαβάζετε τις ετικέτες.
Πως φεύγει από το σώμα; Με πολύ πολύ νερό. Σταδιακά το αποβάλουμε από το σώμα με τα ούρα.

Τα καλύτερα: Αγγουράκι

Πολλές γυναίκες το χρησιμοποιούν σε φέτες ως επιθέματα πάνω από τα μάτια για να φύγει το πρήξιμο και οι σακούλες. Όταν το φάμε το ίδιο θα γίνει και με το πρήξιμο στη μεσαία ζώνη, γύρω από την κοιλιά σας.
Το αγγουράκι περιέχει κερσετίνη, ένα αντιοξειδωτικό φλαβονοϊδές που βοηθάει στις κατακρατήσεις. Μελέτες δείχνουν πως αναστέλλει τη δράση συγκεκριμένων ενζύμων που δημιουργούν χρόνια φλεγμονή.
Πρήξιμο λοιπόν και κατακράτηση; Φάτε ένα αγγουράκι και πιείτε μπόλικο νερό.

Τα καλύτερα: Μπανάνα

Φαγητά πλούσια σε κάλιο είναι η μπανάνα, το αβοκάντο, τα ακτινίδια τα πορτοκάλια και τα φιστίκια Αιγίνης έχουν διουρητική δράση και ρυθμίζουν τα επίπεδα νατρίου στο σώμα. Δηλαδή: φάγατε πολλά αλμυρά και έχετε κατακράτηση; Φάτε κάτι από τα παραπάνω.
Το φούσκωμα μπορεί να είναι και αποτέλεσμα παροδικής δυσκοιλιότητας. Η μπανάνα έχει φυτικές ίνες που βοηθούν στην εύρυθμη λειτουργία του εντέρου.

Τα καλύτερα: Παπάγια

Η παπαΐνη, ένα ένζυμο που περιέχεται στην παπάγια διασπάει δύσπεπτες και όχι μόνο πρωτεΐνες μέσα στο γαστρεντερικό σύστημα, πράγμα που βοηθάει στη όλη διαδικασία της χώνεψης.
Εκτός αυτού η παπάγια έχει αντιφλεγμονώδεις ιδιότητες καθώς και μια σειρά από φυτικές ίνες που βοηθούν την όλη διαδικασία. Καταναλώστε την ωμή σαν φρούτο, μερικών αφυδατωμένη σαν σνακ ή κάντε την smoothie με γιαούρτι, αριάνι ή κεφίρ.

Τα καλύτερα: Σπαράγγια

Τα σπαράγγια είναι μια διουρητική "υπερτροφή". Το σίγουρο είναι ότι στην τουαλέτα θα ανακαλύψετε μια παράξενη μυρωδιά όταν κατουρήσετε. Θα σας βοηθήσει όμως να αποβάλλετε όλα τα περιττά υγρά και κατακρατήσεις λίγο πριν την περίοδο ή λίγο μετά τις καταχρήσεις που πιθανόν κάνατε.
Περιέχουν πρεβιοτικά που βοηθούν στην καλλιέργεια "καλών" και φιλικών βακτηρίων - προβιοτικών στη χλωρίδα του εντέρου. Ως επακόλουθο συνδράμουν στη μείωση των αερίων και του φουσκώματος.
Τέλος, περιέχουν τόσο διαλυτές όσο και μη-διαλυτές φυτικές ίνες που βοηθούν στην εύρυθμη λειτουργία του μεταβολισμού των τροφών.

Τα καλύτερα: Γιαούρτι "ζωντανό" με προβιοτικά.

Και όταν εννοούμε "ζωντανό" εννοούμε το παραδοσιακό γιαουρτάκι που έτρωγαν οι γιαγιάδες μας στο πήλινο με την πέτσα, ή γιαούρτια bio. Όχι τα μαζικής παραγωγής με ή χωρίς γεύσεις, φρούτα, χρώματα και αρώματα, προσθήκες από χημεία και τέρατα. Ο νοών νοείτω...
 
Όσο πιο παραδοσιακό τόσο το καλύτερο.
 
Τα καλά βακτήρια που κατοικούν στο έντερό σας ονομάζονται προβιοτικά. Βοηθούν στην εύρυθμη λειτουργία του μεταβολισμού και την ευρύτερη λειτουργία του εντέρου. Συμπεριλάβετέ στο στη διατροφή σας τόσο για θέματα φουσκώματος και δυσπεψιών όσο και για την ευρύτερη υγεία σας.
Είναι ένας ισχυρός σύμμαχος για όλες τις ηλικίες με πολλαπλή δράση. 1 γιαούρτι την ημέρα είναι must! Τέλος!
Εναλλακτικά μπορείτε να δοκιμάσετε το ALPHA PROBIOTICA της Healthia. Μια κάψουλα περιέχει 4 δισεκατομμύρια ζωντανούς "ωφέλιμους" μικροοργανισμούς και ισοδυναμεί με 8 κουπάκια γιαούρτια! 

Τα καλύτερα: Σπόρους από μάραθο.

Ο μάραθος είναι ο "σωτήρας" του πεπτικού σωλήνα. Οι σπόροι του περιέχουν ένα στοιχείο που λειτουργεί σπασμολυτικά στο έντερο, πράγμα που βοηθά στην "εκτόνωση" των αερίων. Μασήστε σπόρους μάραθου, προσθέστε στη σαλάτα σας ή κάντε τους τσάϊ μετά από ένα μεγάλο γεύμα.

Τα καλύτερα: Τζίντζερ

Τί να πρωτοπούμε για το τζίντερ. Μια ρίζα, αμέτρητα οφέλη για την υγεία. Το τζίντερ είναι ιδανικό για κρυώματα, πόνους στους μύες, κράμπες και πεσμένο ανοσοποιητικό σύστημα. Να προσθέσουμε και τις διουρητικές ιδιότητες που έχει δίπλα στις αντιφλεγμονώδεις παρέα με την βοήθεια στην πέψη τροφών όλων των ειδών.
Έχει καταπραϋντικές ιδιότητες για όλο τον πεπτικό σωλήνα και απελευθερώνει από το φούσκωμα και τις έντονες δυσπεψίες. Τα ένζυμα που περιέχει βοηθούν στο μεταβολισμό των δύσπεπτων πρωτεϊνών κακής ποιότητας (βλέπε πάσης φύσεως βαριά κουζίνα με κόκκινα κρέατα) που ανεβάζουν τη θερμοκρασία και προκαλούν αέρια.
Χρησιμοποιήστε φρέσκο τζίντζερ παντού. Σε σαλάτες, σε smoothies, σε συνταγές ή τσάϊ.
Βρίσκετε παράξενη ή έντονη τη γεύση του;

Τα καλύτερα: Μέντα και χαμομήλι

Εάν έχετε έντονη βαρυστομαχιά μετά από ένα πλούσιο γεύμα πιείτε ένα ζεστό τσάι μέντα με χαμομήλι. Χαλαρώνει όλη την γαστρεντερική οδό και βοηθάει στην απελευθέρωση των αερίων και μείωση της αίσθησης του φουσκώματος.
Εκτός από τη βοήθεια στη χώνεψη καταπραΰνει και χαλαρώνει όλο το σύστημα απαλύνοντας τη στομαχική δυσφορία.

Bonus: Τα καλύτερα: Aqua Balance της Healthia

Το καλύτερο και πιο άμεσα αποτελεσματικό όπλο κατά του πρηξίματος, του οιδήματος και της κατακράτησης υγρών είναι το συμπλήρωμα AQUA BALANCE της Healthia. Είναι μια ισχυρή φόρμουλα 100% φυτική με 11 δραστικά βότανα και superfoods. Τα αποτελέσματα είναι άμεσα.
Bonus δράση: ξεφουσκώνει τα διογκωμένα λιποκύτταρα, μειώνει την κυτταρίτιδα και αυξάνει το μεταβολισμό.
Αποποίηση ευθύνης: Οι πληροφορίες που περιέχονται στο παρόν άρθρο έχουν καθαρά ενημερωτικό χαρακτήρα και δε μπορούν να αντικαταστήσουν γνωμάτευση του γιατρού σας ή την επίσκεψη σε εξειδικευμένο σύμβουλο υγείας. Εάν αποφασίσετε να ακολουθήσετε κάποια εξειδικευμένη διατροφή και αντιμετωπίζετε κάποιο πρόβλημα υγείας συμβουλευτείτε το θεράποντα ιατρό σας πρώτα.

Συμπληρώματα διατροφής και βιταμίνες για φούσκωμα στην κοιλιά - τυμπαντισμός

Με γνώμονα όλα τα παραπάνω η Ελληνική εταιρία φυσικών συμπληρωμάτων διατροφής Healthia έχει δημιουργήσει μια εξειδικευμένη κατηγορία συμπληρωμάτων διατροφής για την αποτελεσματική αντιμετώπιση από το φούσκωμα στην κοιλιά.

Φυτικές φόρμουλες, εκχυλίσματα βοτάνων, συνδυασμοί από υπερτροφές με ισχυρή αντιοξειδωτική δράση, βιταμίνες, μέταλλα και ιχνοστοιχεία σε σκευάσματα που συμβάλλουν στην αποτελεσματική αντιμετώπιση του τυμπανισμού και το ΦΟΥΣΚΩΜΑ ΣΤΗΝ ΚΟΙΛΙΑ

Δεν έχετε παρά να γνωρίσετε την πιο πλήρη γκάμα με ένα κλικ.


Posted on 2016-04-07 by Γρηγόρης Καρύδας HEALTH SECRETS 42093

Blog categories

Blog search

Κωδικός QR

Είδατε πρόσφατα

Χωρίς προϊόντα